قیمت بنزین آزاد همان ۴۰۰ تومان می ماند

به گزارش خبرنگار سياسي "افكار"؛ حسن خسته بند عضو كميسيون اقتصادي مجلس هشتم،دقايقي پيش در گفتگويي اعلام كرد: قيمت بنزين آزاد احتمال قوي همان 400 تومان خواهد بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به توافقات دولت و مجلس، تصریح کرد: دولت قرار است قیمت بنزین را بر اساس فوب خلیج فارس اعلام کند و هرچه از ۴۰۰ تومان بیشتر باشد دولت یارانه‌اش را بدهد.

خسته بند در ادامه با بیان اینکه سهمیه‌ها احتمالا تا پایان سال به صورت تدریجی برداشته خواهد شد، تاکید کرد: اینگونه نیست که دولت به طور ناگهانی سهمیه‌ها را قطع و رقم قیمت بنزین را بالا برد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: قیمت ثابت و قطعی هر لیتر بنزین پس از هدفمندی یارانه‌ها تا پایان مهرماه اعلام خواهد شد که به احتمال قوی همان ۴۰۰ تومان خواهد بود.


در این رابطه یکی از شهروندان به خبرنگار " افکار " گفت: مسئولان می‌گویند که قیمت بنزین چنین و چنان و قیمت در اروپا و آمریکا بیش از یک دلار است، ماهم به آنها می گوییم که مگر سطح رفاه و سلامت مردم و همچنین حقوق ماهیانه ما به اندازه یک فرد اروپایی است؟!

شهروند دیگری در این خصوص گفت: اگر قیمت بنزین بالا رود قیمت همه اجناس بالاتر می‌رود و این یعنی یک تورم خود ساخته از سوی دولت که در نهایت پولدارها در آسایش بیشتر به جهت خلوت شدن خیابانها قرار می‌گیرند و قشر آسیب پذیر زیر چرخ هدفمندی یارانه‌ها له می‌شود!!

محمدی یکی از کسبه صنف الکتریکی نیز با بیان اینکه قیمت بنزین در خلیج فارس ۴۰۰ تومان است، اظهار داشت: آقای کویتی ماهی ۲میلیون تومان است و بنزین لیتری ۴۰۰ تومان را در ماشین ۳۰ میلیونی اش میریزد، ‌اما یک ایرانی با ماهی ۳۰۰ هزار تومان و یک ماشی ۴ میلیونی هم باید بنزین ۴۰۰ تومانی بزند؟

/ب+