نمای اصلی مجلس نمای اصولگرایانه بود

حمیدرضا ترقی عضو حزب موتلفه اسلامی با اشاره به انتخاب آیت الله جنتی به ریاست پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و انتخاب علی لاریجانی برای سومین دوره متوالی به عنوان رئیس دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر خلاف انتظاری که اصلاح طلبان داشتند و قصد داشتند خود را پیروز انتخابات و نمای مجلس دهم را نمایی اصلاح طلبانه جلوه دهند، با انتخاب دیروز نمایندگان، نمای اصلی مجلس که نمایی اصولگرایانه بود، نمایان شد. 

 

وی افزود: روز گذشته نمایندگان اصولگرا و مستقل مجلس اثبات کردند که گرایش آنها به سمت آقای لاریجانی که یک اصولگرا تلقی می شود، از آقای عارف که از جناح اصلاح طلبان به مجلس راه یافته، بیشتر است.

 

ترقی با بیان اینکه گرایش سیاسی نمایندگان مجلس دهم در انتخاب هیئت رئیسه موقت که روز گذشته صورت گرفت، تا حد زیادی مشخص شده تصریح کرد: با نامزد شدن آقای عارف برای ریاست مجلس، وزن واقعی نیروهای اصلاح طلب مجلس تا اندازه زیادی مشخص گردید و ثابت شد که نیروهای طرفدار آقای لاریجانی در فراکسیون ولایت، اکثریت مجلس دهم را به دست آورده اند. 

 

این عضو حزب موتلفه اسلامی همچنین در خصوص انتخاب دوراندیشانه و همه جانبه نگرانه رئیس جدید مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: انتخاب حضرت آیت الله جنتی طبیعتا به عنوان "نه" گفتن مجلس خبرگان به تبلیغات منفی بیگانگان و تلاش های مخالفین داخلی و خارجی نظام در ضدیت با چهره های انقلابی مثل آیت الله جنتی تلقی می شود و در حقیقت با این انتخاب خبرگان ملت، فضای جدید مجلس خبرگان تا حد زیادی مشخص شد.

 

وی در پایان با بیان اینکه وزن نیروهای معتقد به ولایت در هر دو مجلس جدید، وزن قابل توجهی است عنوان کرد: این وزن قابل توجه در به دست آوردن اکثریت کرسی های مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را باید یک موفقیت بزرگ دانست.