تلاش رژیم صهیونیستی برای تفرقه‌افکنی میان اقوام ایران

وبگاه صهیونیستی «عاروتص شوع» در یادداشتی به قلم موردخای کدار، تحلیلگر اسرائیلی، مدعی شد ایران یک کشور مصنوعی است که از چندین نژاد ایجاد شده و اکثریت آن را فارس‌ها تشکیل می‌دهد.

این یادداشت در تلاش برای اختلاف‌افکنی و تشویق به جدایی طلبی در ایران مدعی شد بدلیل اینکه اکثریت جمعیت خوزستان، عربی زبان هستند، مورد تبعیض قرار گرفته و حکومت مرکزی به وضعیت آنها رسیدگی نمی‌کند.

در حالی که حکام سعودی سال‌ها پیش و در آغازین ماه‌های حکومت دیکتاتوری «صدام» در عراق تلاش کرده بودند با توزیع نشریات تفرقه‌افکنانه، نام «عرّبستان» را به روی خوزستان قرار دهد تا آنها را نسبت به حکومت مرکزی ایران بشوراند، اما موردخای مدعی است که این نام از گذشته بر روی این منطقه بوده و بعد از تسلط فارس‌ها در سال 1925 (1304) نام آن را تغییر داده‌اند.

با اینکه نویسنده اذعان می‌کند بیشتر ذخایر نفت و گاز ایران در خوزستان قرار دارد اما در ادعای بی‌پایه و اساس می‌نویسد که دولت مرکزی برای آنکه آب را به مناطق فارس نشین برساند، بر روی دو رودخانه بزرگ این منطقه سد ساخته و با این کار زمین‌های کشاورزی را ازبین بردند. این در حالی است که در تمام دنیا وجود سد را برای تامین آب در یک منطقه ضروری می‌دانند.

این وبگاه صهیونیستی وجود نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌های نفت و گاز ایران در خوزستان را که کمپانی‌های خارجی را جذب کرده‌اند، باعث آلوده شدن منطقه عنوان کرده و این در حالی است که انتقال گردوغبار از زمین‌های لم‌یزرع و بیابانی مرزی عراق است که هوای این منطقه را آلوده ساخته است.

در ادامه این یادداشت ادعایی، موردخای از گروه‌های زیرزمینی جدایی طلبانه‌ای خبر می‌دهد که در تلاش هستند تا مردم این منطقه را علیه جمهوری اسلامی بشوراند و مردم خوزستان را به تلاش برای آزاد کردن «سرزمین‌های اشغال شده» ترغیب کرد.

در پایان این مطلب، نویسنده برای حمله به ایران با دست‌اندازی به هرجایی که می‌توانست، گریبان غرب را نیز گرفت که چرا درپی توافق هسته‌ای، روابط خود را با ایران بهبود بخشیده و می‌خواهد به هراه شرکایش با آن تجارت داشته باشد.