حضور ظریف در همایش بازرگانی ایران - سوئد

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در دومین برنامه کاری خود در استکهلم در همایش بازرگانی ایران - سوئد که توسط اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران با همکاری اتاق سوئد برگزار شده، شرکت کرد.

در این همایش هیات 60 نفره همراه ظریف در سفر به اروپا شامل مسئولان اتاق بازرگانی و بازرگانان و مدیران شرکت‌های ایرانی و تعداد زیادی از مدیران شرکت‌ها و بازرگانان سوئدی حضور دارند.

ظریف پیش از سوئد به فنلاند و قبل از آن هم به لهستان سفر کرد و در همایش‌های تجاری در 2 کشور که با حضور بازرگانان و تجار ایرانی همراه وی در این سفر و طرف مقابل برگزار شد، حضور یافت.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در ادامه اولین سفر دوره‌ایش به قاره اروپا پس از اجرای برجام و بعد از سوئد، به لتونی سفر خواهد کرد.

آنگونه که حسین جابری‌انصاری سخنگوی دستگاه دیپلماسی پیش از این اعلام کرده بود ظریف در دومین مرحله سفر دوره‌ای به اروپا به فاصله کوتاهی از این سفر به چند کشور دیگر اروپایی نیز خواهد رفت.

به گزارش فارس، وزیر خارجه ایران در اولین مرحله سفر دوره‌ایش پس از اجرای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) به 6 کشور در آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه (اندونزی، سنگاپور، تایلند، برونئی، نیوزیلند و استرالیا) سفر کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران قرار بود اواسط اردیبهشت ماه به چند کشور آمریکای لاتین سفر کند که به دلیل تحولات داخلی یکی از این کشورها این سفر به تعویق افتاد.