امام (ره) چهره غبارآلود اسلام را از پیرایه‌های آمریکایی و تحجر پاک کرد

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت امروز تهران در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت با اشاره به 14 خرداد سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، به بیان توضیحاتی درباره ابعاد شخصیتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های مهم امام (ره) این بود که ایشان حکیم بودند، عقلانیت امام از زبدگی‌های ایشان بود ولی در اذهان اینگونه به نظر می‌رسد که عقلانیت با احساس و عاطفه و عشق، گاهی سازگاری ندارد.

وی افزود: این تلقی درستی نیست، ما عاشق‌تر از پیامبر (ص) کسی را نداریم که خدای متعال او را تسلی می‌دهد و کنترل می‌کند، پیامبر از شدت محب به خداوند شب‌ها خواب نداشت و از شدت عبادت عاشقانه، پاهای مبارکشان ورم کرده بود اما پیامبر ما عقل کل بود بنابراین نکته‌ای که درباره امام بیان می‌کنند این است که امام عقلی عاشق داشت و عشقی عاقل داشت.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان تصریح کرد: محبت پیامبر عین عقل پیامبر بود، عشق پیامبر عقل پیامبر بود، امام در زمان ما یک شخصیت جامعی بود که عشق و عقل را با یکدیگر جمع کرده بود، هیچ سیاستمداری در اوج تخصص سیاسی‌اش، نتوانست با امام دست و پنجه نرم کند.

وی یادآور شد: امام حق بود و هر کس به جنگ با امام آمد زمین خورد، خصوصیت دیگری که از امام باید مطرح کرد این است که امام اسلام وحیانی و نبوی و علوی و اسلام ناب محمدی که اسلام زندگی، اقتدار و عزت است را احیا کردند.

حجت‌الاسلام صدیقی بر همین اساس تصریح کرد: امام خواست خودش و همه امت فدای دین شوند، امام چهره غبارآلود اسلام را از پیرایه‌های آمریکایی و تحجر پاک کرد و تهمت زننده و خطرناک جدایی دین از سیاست را توانست افشا کند و اسلام ذهنی کتابخانه‌ای را به صحنه‌ مقابله با قدرت‌های شرقی و غربی کشاند و اقتدار اسلام عینی و قرآنی و وحیانی را ثابت کرد.

وی ادامه داد: همه وجود امام «اسلام» بود و هر جا کوچکترین خدشه‌ای به اسلام و مقدسات اسلامی وارد می‌شد، امام، امامی مجاهد بود، ایشان امامی با صلابت و مقتدر بودند، فتوای تاریخی امام درباره سلمان رشدی مرتد، نشانه این معنا بود. وجود امام مملو از غیرت دینی بود و آمده بود قربانی اسلام بشود، حکومت را برای اسلام می‌خواست، انقلاب را برای اسلام می‌خواست و خودش را برای اسلام می‌خواست و هرگز در این جهت کم نگذاشت.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: بیاید از امام یاد بگیریم که برای خدا باشیم، خودمان را وقف خدا کنیم، امام اهتمام به مسلمین داشت؛ امام به فکر نجات مسلمانان از ذلت و بدبختی بود، اسلام سکولار و یا اسلام متحجر، اسلام را منجی نمی‌داند اما امام اسلام را منجی می‌دانست و نجات مسلمانان را در گرو اسلام می‌دانست و به حکم همین اعتقاد، محرومیت محرومان را نمی‌توانست تحمل کند.

وی اضافه کرد: امام اشک یتیمان را نمی‌توانست تحمل کند، امامی که در برابر قدرت‌ها خم به ابرو نمی‌آورد و می‌گفت آمریکا را زیر پا له می‌کنیم، این امام در برابر پدران شهدا مکرر گریه کرده بودند.

حجت‌الاسلام صدیقی همچنین تاکید کرد: امام برای محرومان، رزمندگان و مظلومان دریای عاطفه بود، نه سکولار، اسلام واقعی دارد و نه متحجر؛ آدم متحجر چه آخوند باشد و چه غیر آخوند، کاری ندارد که در یمن کودکان چه می‌کشند، در رسانه‌ها دیدم کودکان یمن برهنه در گرما به مدرسه می‌روند، آنان بمب بر سر این کودکان می‌ریزند و زیرساخت‌های این کشور از بین رفته است، آدم متحجر تصور می‌کند اگر نماز بخواند خداوند نماز او را می‌پذیرد.

وی ادامه داد: امام «اسلامی که به امور مسلمین اهتمام دارد» را به صحنه آورد، امام اهتمام به امور مظلومان جهان داشت و فراتر از مسلمانان را مورد توجه قرار داده بود. حساسیت حضرت امام به مردم مظلوم فلسطین و غصب این کشور توسط رژیم صهیونیستی از همین رویکرد ایشان نشات می‌گرفت، لذا امام مجموعه‌ای از فضائل بودند که همه این‌ها برای ما درس است.

حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران ضمن دعوت خود و همه مردم به رعایت تقوای الهی، گفت: شما و خودم را به رعایت رضای حق تعالی و ترک گناهان توصیه می‌کنم، سرنوشت‌ها به دست خداست اما نمی‌دانم چرا غافلیم، نمی‌دانم چرا متوجه نیستیم همیشه باید خداوند را در همه امور از خودمان راضی نگه داریم و بدانیم گناه خداوند را ناراضی می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه تقوای الهی انسان را عاقبت به خیر می‌کند، به پیش رو بودن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: ما حقیقت ماه رمضان را نمی‌دانیم، ملکوت ماه رمضان چیزی دیگری است، باید این آمادگی را در خودمان احراز کنیم که ماه مبارک رمضان ما را در آغوش گیرد، باید بدانیم ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان یک مضمون الهی و عاشقانه است.

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به تشکیل مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: به فضل خداوند، ملت در جهت تشکیل مجلس خبرگان رهبری، سرافرازی را رقم زدند و نه تنها اقدام ملت دشمن شادکن نبود بلکه دشمن را عصبانی هم کرد، مجلس خبرگان رهبری با محتوای مجتهدین انقلابی آغاز به کار کرد، رهبر معظم انقلاب اخیراً مسئله آرم و محتوای انقلاب را بسیار مورد تأکید قرار می‌دهند و به آن حساس هستند، چرا که این همان چیزی است که دشمن می‌خواهد از ما بگیرد، این همان چیزی است که رهبر انقلاب فرمودند سرمایه ما انقلاب ماست.

وی اضافه کرد: فقهای مجلس خبرگان رهبری در این راستا نشان دادند هم فقیه‌اند و هم فهیم هستند، هم به روز هستند و هم به موقع فرصت مناسب را مغتنم می‌دانند، فقهای مجلس خبرگان رهبری رئیسی را انتخاب کردند که دشمن از او هراس دارد و نفاق داخل نسبت به او حساسیت دارد، در این جهت ما خدا را شاکریم و دعا می‌کنیم که این مجلس خبرگان ان‌شاءالله زیر سایه همین رهبری مؤید و موفق باشد و بتواند مطالبات رهبری را به مسئولان مربوطه القا کنند و هادی این جامعه باشند و هماهنگ تا ظهور حضرت ولیعصر (عج)‌ این سنگر را مورد رضایت طرفداران اسلام ناب محمدی و خار چشم اسلام آمریکایی و متحجر قرار دهد.

صدیقی با اشاره به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به لطف خدا هیچگاه در طول مدت انقلاب اسلامی ملت ما با خلأ مجلس قانونگذاری مواجه نشده‌اند. انتخابات مجلس دهم در نهایت امنیت و آرامش برگزار شد و نمایندگان ملت در خانه ملت حضور پیدا کردند.

وی با اشاره به سوگندی که نمایندگان در ابتدای کار مجلس یاد می‌کنند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در پیام خود عنوان کردند که سوگند نمایندگان الزام‌آور است و این قسم، قسم شرعی است، حجت تمام استاگر کمی دقت شود این نظام، نظامی انقلابی است و دستاوردهای انقلاب و حاصل خون شهداست.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر نقش رهبر معظم انقلاب و جایگاه ولایت اظهار داشت: نمایندگان مجلس باید بدانند سر سفره چه کسی نشسته‌اند و اگر امروز ولایت فقیه وجود نداشت، جای آنها اینجا نبود. نمایندگان باید با تمام وجود پاسدار انقلاب و دستاوردهای انقلاب باشند که ستون فقرات انقلاب که همه چیز انقلاب به آن وابسته است، مسئله «ولایت‌فقیه» است و این تحفه‌ای الهی است.

صدیقی خاطرنشان کرد: انقلابی بودن یعنی‌ ولایتمدار بودن، وفادار به قانون اساسی یعنی ستون فقرات انقلاب و محور انقلاب را همیشه نصب‌العین قرار دادن و منتظر پیام‌های او بودن و خدا نکند نماینده‌ای باشد که چنین قسمی را خورده باشد، ولی منتظم به بیانات رهبر معظم انقلاب نباشد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب دو موضوع را از مجلس شورای اسلامی مطالبه کردند، یکی مسئله اقتصاد و دیگری تعمیق فرهنگ اسلامی و امیدواریم نمایندگان مجلس در هر 2 جهت نشان دهند که پایبند به سوگند خود هستند.

صدیقی در پایان خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله شاخصه‌های انقلابی بودن را که امروز رهبر معظم انقلاب به آن اشاره داشتند، مردم بیش از پیش مدنظر قرار دهند و به آن توجه داشته باشند.