حذف جمله مهم سخنگوی کاخ سفید درباره توافق هسته ای

ای بی سی نیوز گزارش داد: کاخ سفید یک جمله مهم از متن رسمی کنفرانس مطبوعاتی ماه گذشته "جاش ارنست" را در خصوص توافق هسته ای ایران حذف کرده است.

 
9 مه سال جاری میلادی (20 اردیبهشت 95)، "کِوین رورک،" گزارشگر فاکس نیوز از "جاش ارنست،" سخنگوی کاخ سفید پرسید: آیا می توانید قاطعانه بگویید که هیچ مقام ارشدی در دولت اوباما تاکنون در خصوص توافق هسته ای ایران دروغ نگفته است؟
 
ارنست در پاسخ گفت: نه، کوین. 
 
ارنست پیش از صحبت در خصوص این پرسش، پاسخ "نه، کوین" را مطرح کرد. اما به گزارش ای بی سی نیوز، این جمله از متن کنفرانس مطبوعاتی که در پایگاه اینترنتی whitehouse.gov  قرار دارد، حذف شده است. در متن این کنفرانس فقط سایر اظهارات ارنست در خصوص توافق هسته ای مطرح شده است.
 
در متن کنفرانس اینگونه آمده است: کوین، من فکر می کنم اصول و مزیتهای این توافق نشان می دهد که امنیت ملی آمریکا افزایش یافته و تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای با شکست روبرو شده است. در واقع، ایران هم اکنون متعهد شده است که برای دستیابی به سلاح هسته ای تلاشی نکند و ما می توانیم اطمینان حاصل کنیم که آنها قادر به دستیابی به این سلاح نیستند.
 
ویدئوی اظهارات جاش ارنست در وبسایت کاخ سفید و صفحه توییتر آن قابل دسترسی است. یک مقام کاخ سفید در مصاحبه با ای بی سی نیوز اعلام کرد این جمله به دلیل نامفهوم بودن از متن کنفرانس حذف شده است. تنها در اینصورت پاسخ ارنست تغییر می کند که پاسخی برای این تغییر وجود داشته باشد.