پشت نقاب دیدار فریدون با تاجزاده

گروه سیاسی- یکی حسین فریدون برادر و مشاور ویژه رئیس جمهور بود که رو در روی تاجزاده با او خوش و بش می کند و دیگری محمد رضا عارف نماینده مردم تهران در مجلس دهم که در کنار مصطفی تاجزاده عکس یادگاری گرفته است.

به گزارش افکارنیوز، نکته جالب توجه این است که عکس عارف متعلق به زمان مرخصی تاجزاده بوده که عارف به دیدارش رفته است و البته پس از آنکه شماری از رسانه های اصولگرا به اشتباه نوشتند عارف به دیدار تاجزاده رفت این سیاستمدار اصلاح طلب لحظه ای در تکذیب این دیدار تردید نکرد و اعلام کرد که دیداری با تاجزاده پس از آزادی اش از زندان نداشته است.

نکته قابل توجه همینجاست که حتی اصلاح طلبان حاضر نیستند تبعات سیاسی دیدار با محکومان امنیتی فتنه 88 را به جان بخرند و پس از راهیابی به قدرت به طور کامل راه خود را از آنان جدا می کنند. از سوی دیگر دیدار حسین فریدون از مصطفی تاجزاده نیز تا حد زیادی ذیل همین تحلیل قرار می گیرد.

برادر حسن روحانی مدت ها است از همراهی با رئیس جمهور خودداری می کند و جز در سفر ارومیه تصویری از وی همراه حسن روحانی منتشر نشده است. از سوی دیگر او سمت مشاور ویژه روحانی را بر عهده دارد. سمتی که احتمالاً در چارت سازمانی دولت جایگاهی برای آن تعریف نشده و در عین حال عنوانی است که می توان به افراد بسیاری اعطا کرد.

مرد نامرئی کابینه برای روزهای انتخاباتی سال 96 به دنبال کسب حمایت اصلاح طلبان تندرو است. این ماموریتی است که فریدون مدت ها است با حوصله آن را انجام می دهد. دولت حسن روحانی به خوبی می داند در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری با توجه به شکست های پی در پی اقتصادی و به بن بست خوردن موضوع برجام تنها راهی که برای پیروزی دارد این است که دست به دامن اصلاح طلبانی نظیر تاجزاده و خاتمی بشود.

سعید حجاریان چند روز پیش گفته بود اصلاح طلبان جز روحانی کسی را ندارند که حول او اجماع کنند! بقیه جمله که احتمالاً آقای حجاریان بنا به مصلحت هایی آن را بر زبان نیاورده این است که روحانی هم هنوز و پس از نزدیک 3 سال کسی را جز اصلاح طلبان ندارد که برای انتخابات روی آن ها حساب کند.  

اصلاح طلبان در انتخابات هیات رئیسه مجلس دولت را متهم کردند که از نامزدی لاریجانی دفاع می کند این اتهام هرچند از سوی سخنگوی دولت بارها تکذیب شد اما از سوی دیگر برخی از اعضای لیست امید تاکید می کردند شواهد محکمی از لابی گسترده برخی از وزرا در اختیار دارند.

بازی یک بام و دوهوای دولت یازدهم با اصلاح طلبان احتمالاً همچنان و تا پس از انتخابات سال 96 ادامه می یابد اما سوال اصلی اینجا است که دولت روحانی پس از انکه تاریخ مصرف اصلاح طلبان برایش به پایان رسید چه رفتاری با آنان در پیش می گیرد؟ پاسخ این سوال را احتمالاً اصلاح طلبانی که از ابتدا مخالف ائتلاف با تیم هاشمی رفسنجانی در مقابل اصولگرایان بودند بهتر از هر کس دیگری می دانند.