در انتخاب رئیس مجلس بعضی اصلاح طلبان به من رای دادند

"علی لاریجانی،" رئیس مجلس شورای اسلامی ایران و در پاسخ به سوالات"غسان بن جدو،" مجری شبکه المیادین اظهار داشت: معادلات سیاسی در مجلس ایران بالاتر از معادلات حزبی است. در انتخاب رئیس مجلس، برخی از اصلاح طلبان و اعتدالیون به من رای دادند. 

 
وی ادامه داد: همه نمایندگان مجلس برای رهبر انقلاب احترام قائل هستند و بر رهبری ایشان متفق القولند. 
 
لاریجانی اولویت مهم مجلس را غلبه بر مشکلات اقتصادی عنوان کرد و افزود: سعودی ها با پایین آوردن قیمت نفت اشتباه بزرگی مرتکب شدند و هر چند کاهش قیمت ها بر ما تاثیر منفی گذاشت؛ اما ضرر آن برای سعودی و دیگران بیشتر بود. 
 
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در خصوص توافق هسته ای گفت: توافق هسته ای هنوز محقق نشده و به صورت کامل به اجرا در نیامده است. آمریکا در برخی زمینه های مرتبط با اجرای توافق هسته ای مقصر است. 
 
وی ادامه داد: اگر مسائلِ حل نشده در اجرای توافق هسته ای رفع نشود، مشکل از آمریکاست و اگر آمریکایی ها در اجرای توافق، حیله گری کنند ایران برای واکنش مناسب از عقل و درایت برخوردار است.
 
لاریجانی در خصوص موضوع تروریسم گفت: تقسیم تروریستها به خوب و بد یک بدعت است که ما را نگران می کند. 
وی افزود: "باراک اوباما" از رؤسای جمهور سابق آمریکا موفق‌تر عمل کرده؛ اما سیاستهایش خسارتهای زیادی به منطقه وارد کرده است.
 
لاریجانی در ادامه گفتگو با المیادین گفت: ایران تاکنون به هیچ کشوری تعرض نکرده و هدف انقلاب اسلامی، تحکیم وحدت اسلامی بوده است. 
 
وی افزود: حزب الله در خاورمیانه دارای جایگاه بلندی است و این جنبش فقط از لبنان دفاع نمی کند. 
 
لاریجانی در مورد موضوع فلسطین گفت: کشورهای عرب فقط با شعار و به صورت زبانی از فلسطین حمایت می کنند. اگر فلسطین یک موضوع عربی است چرا کشورهای عرب هیچ اقدام عملی در مورد آن انجام نمی دهند؟ برخی ادعا می کنند که ایران فقط از شیعیان حمایت می کند اما آیا حماس و جهاد اسلامی و کردها جز شیعیان هستند؟ 
 
رئیس مجلس در مورد سوریه گفت: علت طولانی شدن جنگ در سوریه نقش برخی از کشورهای منطقه در حمایت از تروریستها است. ما در مورد روسیه هم امیدواریم که این کشور برای تحمیل اراده خود در سوریه تلاش نکند زیرا این اقدام، بحران را طولانی تر می کند. اینکه برخی خواستار برکناری بشار اسد هستند، دیکتاتوری بین المللی است. اسد حق دارد مانند هر شهروند دیگر سوریه در انتخابات شرکت کند.
 
وی ادامه داد: ما با ترکیه در خصوص سوریه اختلاف نظر داریم اما این بدان معنا نیست که ما دشمن ترکیه هستیم.