ایران با برجام در حال دستیابی به سلاح اتمی است

در ادامه اظهارنظرهای دونالد ترامپ درباره ایران، او مدعی شده که این کشور با برجام در مسیر دستیابی به سلاح‌های اتمی است.

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در این حزب دیگر رسما نامزدی برای رقابت با خود نمی‌بیند، در یک سخنرانی پس از اعلام نتایج انتخابات مقدماتی در نیوجرسی، حملات تندی علیه همتای دموکرات خود را تشدید کرد.

به گزارش تایم، ترامپ گفت: «ما کشور خود را دوست داریم و می‌خواهیم آمریکا را در اولویت نخست قرار دهیم(America first). این تعهد اساس تغییری است که برای مدت طولانی گم شده است. مهم است که بفهمیم اولویت نخست بودن آمریکا یعنی چه؟ این یعنی سیاست خارجی که بر اساس آن ما هرگز در هیچ نوع درگیری حاضر نخواهیم شد مگر آنکه حضور در آن کشور ما را امن‌تر کند».

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزود: «این برعکس سیاست خارجی هیلاری کلینتون است که به لیبی حمله، عراق را بی‌ثبات و داعش را رها کرد و سوریه را به آشوب کشاند و مهاجرت دسته جمعی را ایجاد کرد».

ترامپ در ادامه با اشاره به برجام و انتقاد از مواضع کلینتون هم گفت که  بر اساس سیاست خارجی مورد حمایت کلینتون، «ایران را در مسیر سلاح‌های هسته‌ای قرار می‌دهد و آنها را قدرت مسلط  خاورمیانه می‌کند. آنها در حال مسلط شدن هستند و ما راه را برای آنها هموار کردیم».