کشاورزان آملی خواستار برکناری معاون پارلمانی وزیر جهاد کشاورزی شدند

به گزارش افکار نیوز، خانه کشاورز و صنف برنجکاران شهرستان آمل با صدور بیانیه ای ضمن حمایت از عزت اله یوسفیان نماینده آمل، خواستار برکناری خلیل آقایی معاون پارلمانی وزیر جهاد کشاورزی شدند.

در این بیانیه آمده است: ما کشاورزان آملی، شوراهای اسلامی و دهیاران شهرستان آمل ضمن حمایت از مواضع قاطع دکتر عزت اله یوسفیان ملا نماینده مقتدر و ارزشی مردم شریف آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی در راستای حمایت از کشاورزان، خواستار جلوگیری از واردات بی رویه و برخورد قاطع و عزل معاون پارلمانی وزیر جهاد کشاورزی هستیم.

یوسفیان در جلسه روز سه شنبه مجلس به معاون پارلمانی وزارت جهاد کشاوورزی در خصوص واردات بی رویه برنج و آزاد کردن واردات اعتراض کرد که آقایی با وی درگیر شد.

باید جلوی واردات برنج گرفته شود

همچنین فرامرز نبی پور رئیس خانه کشاورز آمل در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز گفت: اخیرا متوجه شدیم یکی از مسئولین وزارت جهاد کشاورزی از آزاد شدن واردات برنج خارجی به کشور به‌غیر از فصل برداشت خبر داد، و این به معنای شکستن کمر تولید کنندگان و برنجکاران داخلی است.

این کشاورز آملی با بیان اینکه متاسفانه دولت و بخصوص وزارت جهاد کشاورزی سیاست درستی در خصوص برنج و حمایت از تولید کنندگان ندارد، افزود: سوال ما از وزارت جهاد کشاورزی این است که آزاد کردن واردات برنج در کجای اقتصاد مقاومتی معنا و مفهوم پیدا می کند؟.

نبی پور با بیان اینکه از 2 میلیون 800 هزار تن مصرف سالانه برنج در کشور، 2 میلیون 400 هزار تن برنج در داخل کشور تولید می شود، گفت: نیاز کشور به واردات تنها 400 هزار تن است اما این در حالی است که مسئولین می گویند برای واردات برنج به کشور ممنوعیتی وجود ندارد.

وی با تقدیر و تشکر از یوسفیان ملا برای حمایت از کشاورزان و هشدار به مسئولین وزارت جهاد کشاورزی برای جلوگیری از واردات برنج گفت: کشاورزان آملی از آقای دکتر یوسفیان می خواهند تا در مقابل مسئولین متخلف ایستادگی کرده و جلوی واردات بی رویه برنج به کشور را بگیرند.