وقتی اصلاح‌طلبان دموکراسی را به‌شرط‌ چاقو قبول دارند

محمدکاظم انبارلویی رئیس مرکز سیاسی حزب مؤتلفه و تحلیل‌گر مسائل سیاسی در ارزیابی خود از نتیجه انتخابات هیئت‌ رئیسه مجلس دهم اظهار کرد: اصلاح‌طلبان دچار بیماری «پیروز پنداری» هستند درحالیکه دموکراسی و انتخابات تعریف خود را دارد، دموکراسی روشی معین برای رسیدن به نتایج نامعین است.

وی اصل دموکراسی را «رأی ملت» عنوان کرد و گفت: در دموکراسی رأی ملت اساس کار است البته رأی ملت معنای خواست خود را دارد. ما یک رأی اقلیت داریم و یک رأی اکثریت و رأی دیگری نیز داریم که به صندوقها انداخته نمی‌شود و همه اینها آرای ملت است و باید مورد احترام قرار گیرد.

** اعتقاد اصلاح‌طلبان

مسئول سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی ابراز کرد: طبق قاعده دموکراسی، اکثریت در مسند قدرت قرار گرفته و هدایت و مدیریت کشور را در دست دارند اما اشتباه اصلاح‌طلبان این است که دموکراسی را به‌شرط‌ چاقو قبول دارند و معتقدند که اگر رأی آوردیم، دموکراسی مطلوب است و رأی ملت خوب است.

انبارلویی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان معتقدند در صورت عدم رأی آوری به خیابانها می‌ریزیم و بازی را به‌هم می‌زنیم، تصریح کرد: حوادث سال 88 محصول چنین تفکری بود، که آنها فرصتهای زیادی از کشور گرفتند، اقتدار و امنیت ملی را به خطر انداختند که هنوز پس از گذشت 11 سال از آن حادثه شوم حاضر به پذیرفتن اشتباه و یا خیانت خود نیستند.

** توهم پیروزپنداری

وی با اشاره به اعلام پیروزی زودهنگام میرحسین موسوی در انتخابات 88 پیش از شمارش آراء و پایان رأی‌گیری خاطرنشان کرد: در انتخابات 88 اصلاح‌طلبان بر اساس توهم «پیروز پنداری» خود را پیروز انتخابات دانستند و گفتند اگر ما را به‌عنوان پیروز اعلام نکردند تقلب شده است.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: این موضوع باعث شد تا دشمن یک نبرد نرم را علیه ملت ایران هدایت و مدیریت کند ولی هنوز موسوی و کروبی پس از گذشت 7 سال از فتنه 88 در خیمه دشمن سربازی می‌کنند و هنوز به اشتباه خود اعتراف نمی‌کنند.

انبارلویی تصریح کرد: اصلاح‌طلبانی که در حال حاضر در میدان سیاست فعالیت می‌کنند با اصلاح‌طلبان ساختارشکن فاصله‌دارند، ولی اصلاح‌طلبان ساختارشکن در خارج از نظام عمل می‌کنند که عمدتاً بی‌بی‌سی و رادیو امریکا جزء پایگاههای اصلی آنها محسوب می‌شود.

** پوست‌اندازی جریان اصلاح‌طلب

وی افزود: بنده معتقدم جریان اصلاح‌طلبی پوست‌اندازی کرده و در این پوست‌اندازی به سمت مطالبات مردم و بازی در درون نظام میل کرده است که این رویکرد مبارکی است.

** احترام به آداب دموکراسی

انبارلویی با بیان اینکه انتخابات سال 92 و انتخاباتهای اخیر نشان داد که باید به آداب دموکراسی احترام گذاشت و آن را رعایت کرد، گفت: هر رأیی که از سوی مردم داده شد باید آن را مغتنم شمرد، البته در دموکراسی نقد جای خود را دارد و طرفین می‌توانند در حوزه نقد عملکرد یکدیگر را مورد ارزیابی قرار دهند. برهم زدن بازی، خیلی اخلاقی نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات هیئت‌ رئیسه مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: با آرایی که هیئت‌ رئیسه پنجم مجلس خبرگان شکل گرفت نشان داد که توهم پیروزی اصلاح‌طلبان در حد توهم باقی ماند و واقعیتهای خارج از ذهن آنها چیز دیگری است.

مسئول سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی افزود: در مورد مجلس شورای اسلامی نیز، پیروزی آقای لاریجانی بافاصله 70 رأی از رقیب خود نشان می‌دهد که اصلاح‌طلبان نمی‌توانند ادعا کنند که پیروز این میدان بودند.

انبار لویی در پایان گفت: انتخابات گذشته است  و ما باید به آینده فکر کنیم و اینکه چه کسی برده و چه کسی باخته مهم نیست، بلکه کسانی که رأی آوردند باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند، اکنون مطالبات مردم اکثراً معیشتی، بیکاری و گرانی است و دولت و مجلس باید دست در دست یکدیگر در جهت رفع مشکلات و مطالبات مردم تلاش کنند.