عارف تنها تر می شود!

گروه سیاسی- الیاس حضرتی که از اعضای شاخص فراکسیون امید و مدیرمسئول روزنامه اصلاح طلب اعتماد است ظاهراً پیش از دیگران راهی را رفته که به نظر می رسد دیگر اصلاح طلبان نیز خواهی نخواهی در ماه های آینده همین راه را خواهند پیمود.

به گزارش افکارنیوز، او گفته است: غالب فراکسیون امید به دکتر لاریجانی رای دادند و اکنون هم از تصمیم خود دفاع می‌کنند! یادداشت حضرتی در روزنامه اعتماد علی القاعده باید اعتراض اصلاح طلبان را به دنبال داشته باشد او ضمن تمجید بی سابقه از علی لاریجانی نوشته است:  رفتارهای فردی آقای لاریجانی در دنیای سیاست امروز معنا و تاثیر دارد و مناسبات نیروهای سیاسی را تلطیف می‌کند و به نزدیک شدن قلوب نیروهای انقلاب به یکدیگر کمک می‌کند.

الیاس حضرتی نخستین نماینده ای نیست که عارف را در خلوت انزوا طلبانه اش تنها می گذارد پیش از این مصطفی کواکبیان از خیانت 50 نفر از فهرست امید به عارف خبر داده و گفته بود: این که گفته شود ما ادعا می‌کردیم که 160 رای داریم اما در عمل انجام نشد واقعیت این است که 40 – 50 نفر از دوستانی که با ما عکس یادگاری می‌گرفتند رفتند و زنبیلشان را جای دیگری می‌گذاشتند و این حالت، حالت خوبی نیست.

کواکبیان همچنین از بروز اختلافات قومی در فراکسیون تازه تاسیس امید خبر داده و گفته بود: این که بگوییم عده‌ای زاگرس نشین هستند یا البرز نشین و ... این‌ها نباید ملاک باشد. ملاک باید این باشد که چنین تفکر سیاسی در حزب وجود دارد.

اعضای فراکسیون امید همچنین از سوی هواداران اصلاحات در شبکه های اجتماعی مورد انتقاد قرار گرفته اند که چرا علی رغم وعده های انتخاباتی که دادند برخی از کمیسیون های مجلس را برای اصولگرایان خالی گذاشته و به فکر منافع خود بوده اند. اصلاح طلبان با وعده اصلاح رویه کمیسیون های مجلس به قوه مقننه راه یافتند اما به عنوان مثال کمیسیون فرهنگی مجلس تاکنون تنها 3 متقاضی دارد و بیشتر نمایندگان تمایل دارند در کمیسیون های امنیت ملی و برنامه و بودجه عضویت داشته باشند. کمیسیون هایی که یا مسافرت خارجی بیشتری دارند و یا اینکه می توانند در زمان لایحه بودجه امتیاز بیشتری از ورازت خانه های دولتی بگیرند. حتی گفته می شود در خواست محمدرضا عارف برای رفتنش به کمیسیون آموزش هم نوعی قهر از فراکسیون محسوب می شود زیرا فراکسیون امید با این تصمیم مخالف بوده و انتظار داشته است که عارف در کمیسینن دیگری مثل کمیسیون فرهنگی و یا برنامه و بودجه مشغول فعالیت بشود.