فعالیت غیررسمی اصلاحات برای شوراها

احمد حکیمی‌پور، عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در پاسخ به سوالی در خصوص ادامه کار شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان اظهار کرد: قرار است این شورا از فعالیت‌هایی که از دو سال گذشته تاکنون انجام داده است، آسیب شناسی کند. یعنی بنا دارد اقدامات و کارهای اصلاح طلبان در انتخابات مجلس را مورد بررسی قرار دهد.

وی افزود: در این راستا نظرات همه تشکل ها و استان ها گرفته می شود تا بتوان به یک جمع بندی رسید.

حکیمی پور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اصلاح طلبان برای انتخابات بعدی نیز در چارچوب شورای عالی سیاستگذاری فعالیت خود را ادامه می دهند، گفت: خیر، زیرا ماموریت این شورا برای انتخابات مجلس بود که تمام شده است. امروز شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در حال بررسی است تا ببیند برای برنامه ها و انتخابات های بعدی چه سازوکاری را باید تدوین کند و در چارچوب آن فعالیت اصلاح‌طلبان را سامان بخشد.

دبیرکل حزب اراده ملت تصریح کرد: البته ممکن است مجددا همان سازوکار شورای عالی سیاستگذاری را در نظر بگیریم و یا اینکه آن را تقویت و اصلاح کنیم و تغییراتی در آن به وجود آوریم و یا اینکه امکان دارد ساز و کار دیگری جدای از شورای عالی سیاستگذاری داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز جلسات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ادامه دارد و ریاست دوره ای آن نیز برعهده مجمع نمایندگان ادوار است. امروز یکی از دستور جلسات این شورا بحث آسیب شناسی فعالیت اصلاح طلبان در انتخابات مجلس است.

حکیمی پور با بیان اینکه یکی از اعضای شورای هماهنگی نماینده این شورا در فراکسیون اصلاح‌طلبان خواهد بود، اضافه کرد: فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس دهم یک عضو ثابت از شورای هماهنگی خواهد داشت، ما هم درخواست کرده ایم فراکسیون اصلاح‌طلبان این نماینده را برای ارتباط با عقبه تشکیلاتی اصلاحات معرفی کند تا از این طریق یک کانال ارتباطی میان شورا با مجلس وجود داشته باشد.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ادامه داد: مسلما اقدامات نمایندگان اصلاح طلب در مجلس دهم طبق همان برنامه و سندی که برای انتخابات در شورای عالی سیاستگذاری مصوب شد، پیش خواهد رفت. ما به عنوان شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، یک کرسی در فراکسیون اصلاح طلبان داریم، البته در مجلس نهم به دلیل اینکه فراکسیون اصلاح طلبان نداشتیم این کرسی خالی ماند ولی در دوره های گذشته ما این کرسی را در مجلس داشتیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اصلاح طلبان از امروز برای انتخابات شوراها فعالیت و رایزنی خود را آغاز کرده اند، گفت: ما هنوز بحث رسمی در اردوگاه اصلاح طلبان در مورد انتخابات شوراها نداشته ایم و هر صحبتی هم در این زمینه صورت گرفته، غیررسمی است.

حکیمی پور با بیان اینکه هنوز سازوکاری را برای انتخابات شوراها در اردوگاه اصلاحات تدوین نکردیم، اظهار کرد: فعالیت‌ها و صحبت‌هایی که امروز در جریان اصلاحات برای انتخابات شوراها انجام می‌شود شخصی بوده و اینطور نیست که ساختارمند آغاز شده باشد.

دبیرکل حزب اراده ملت تصریح کرد: ما ابتدا باید به یک جمع بندی از آسیب شناشی فعالیت اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم برسیم و سپس ببینیم راهکار بعدی مان چه خواهد بود. تا زمانی که آسیب شناسی صورت نگیرد، ما به صورت رسمی وارد مقوله انتخابات شوراها نمی شویم.