توضیح نماینده سابق درباره هزینه 5میلیاردی خانه ملت

محمد حسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم شورای اسلامی پیرامون انتشار عکسی در فضای مجازی مبنی بر اینکه برگزاری هر دقیقه جلسه علنی مجلس هزینه ای معادل 22 میلیون تومان برای کشور در پی دارد، اظهار کرد: هزینه برگزاری یک جلسه علنی مجلس با احتساب اینکه وقت بسیاری را در بر می گیرد بسیار بالاست اما بنده از مقدار دقیق این رقم اطلاع خاصی ندارم.

وی درباره اینکه آیا هزینه برگزاری یک روز جلسه علنی مجلس با احتساب 4 ساعت به 5 میلیارد می رسد، خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی به دلیل شاکله و ساختاری که دارد ازاجزا و بدنه های متعددی تشکیل شده است که این ساختار هزینه‌های بسیاری را می طلبد اما بدون شک این رقم به 5 میلیارد نمی رسد.

این نماینده مجلس نهم خاطر نشان کرد: هزینه های تشکیل جلسات نه تنها درمجلس شورای اسلامی بلکه در همه دستگاه ها بسیار بالاست که این موضوع متاسفانه مورد نقد است و باید فکر جدی برای آن اتخاذ شود.

آصفری تأکید کرد: از هزینه های تعیین شده برای دستگاه های اجرایی تنها 20 درصد آن به هزینه های عمرانی اختصاص پیدا می کند و بقیه صرف امور مربوط به دستگاه های اجرایی و  حقوق کارمندان می شود که این یکی از ضعف های ساختاری در نظام اقتصاد کشور ماست.

وی افزود: مسئولان و بخصوص دولت بعنوان مدیر اجرایی کشور باید فکر اساسی را در راستای کاهش هزینه های دستگاه های اجرایی اتخاذ کنند زیرا بدون شک ادامه روند فعلی اقتصاد کشور را با ضررهای بسیاری رو به رو خواهد کرد.