نشست سه جانبه وزرای دفاع جمهوری اسلامی ایران، سوریه و روسیه با عنوان "مبارزه با تروریسم" و با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، فهد جاسم الفریج وزیر دفاع سوریه و  ارتشبد سرگئی شویگو وزیر دفاع فدراسیون روسیه، پنجشنبه هفته گذشته به میزبانی تهران برگزار شد؛ نشستی که به اعتقاد کارشناسان و تحلیلگران نتایج ملموسی را در صحنه میدانی مبارزات با گروه های تکفیری در سوریه در پی خواهد داشت.

 
منصوری آرانی
 
پس از برگزاری موفقیت آمیز نشست سه جانبه تهران، برخی از کاربران شبکه های اجتماعی با به اشتراک گذاشتن تصاویر این نشست، سعی داشتند اینگونه القا کنند که قصد ارتشبد سرگئی شویگو وزیر دفاع فدراسیون روسیه از پوشیدن لباس غیرنظامی در نشست "مبارزه با تروریسم"، توعی بی اعتنایی به جلسه ای بوده که در آن حضور یافته است.
 
در همین زمینه عباسعلی منصوری آرانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم و وابسته نظامی سابق ایران در عربستان در خصوص مطرح شدن اینگونه اظهار نظرها عنوان کرد: وزرای دفاع می توانند با لباس شخصی در جلسات حضور پیدا کنند و این موضوع به اراده خود وزرای دفاع بستگی دارد؛ کمااینکه وزرای دفاع آمریکا همواره با لباس شخصی در جلسات و مراسم ها حاضر می شوند.
 
وی با بیان اینکه بهترین کسی که می تواند در خصوص مدل پوشش وزیر دفاع روسیه در نشست تهران توضیح دهد شخص ارتشبد سرگئی شویگو وزیر دفاع فدراسیون روسیه خواهد بود گفت: بیش از آنکه به حواشی و ظواهر نشست سه جانبه تهران بپردازیم باید محتوا و خروجی این نشست را بررسی کنیم.
 
منصوری آرانی ادامه داد: ما باید اصالت را به این بدهیم که وزیر دفاع روسیه دعوت جمهوری اسلامی ایران را می پذیرد، به کشورمان می آید و با ما در خصوص موضوع حساس "مبارزه با تروریسم" به گفتگو می نشیند.
 
وابسته نظامی سابق ایران در عربستان با اشاره به این نکته که پوشیدن لباس شخصی توسط یک نظامی در تمام دنیا بدون ایراد و غیر حساس است یادآور شد: ما در کشور خودمان نیز شاهد بودیم که اکبر ترکان در زمانیکه به عنوان یک غیرنظامی به سمت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رسید، هیچگاه در جلسات و مراسم ها با لباس نظامی حاضر نمی شد.
 
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: وزرای دفاع کشورهای مختلف معمولا به دلیل آنکه خودشان را در معرض شغل پشتیبانی کننده و سرویس دهنده می دانند با لباس شخصی در جلسات حاضر می شوند؛ همانگونه که سردار دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در اکثر قریب به اتفاق جلسات هیئت دولت با لباس نظامی حاضر می شوند ولیکن در تمام جلسات و مراسم های مهم از جمله 31 شهریور لباس نظامی بر تن دارند.