پایگاه آمریکایی نیوز مکس (News Max) با انتشار یادداشتی به قلم "شهریار کیا" از اعضای سازمان منافقین، به انعکاس ادعاهای بی اساس این گروه تروریستی پرداخته و ایران را عامل اصلی شکل گیری القاعده و داعش و تمامی مشکلات خاورمیانه و جهان معرفی کرده است!

 

رسانه های آمریکایی در حالی به انتشار چنین اظهاراتی می پردازند که مقامات کشورشان صراحتا به تشکیل و سازمان دهی گروه های تروریستی در خاورمیانه اعتراف کرده اند. چندی پیش "گلوبال ریسرچ" بخش هایی از یک فیلم ویدیویی از سخنان هیلاری کلینتون کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا را پخش کرد که می گوید "ما آمریکایی ها در زمان جنگ شوروی سابق علیه افغانستان اقدام به تاسیس و حمایت مالی از گروه القاعده کردیم و اعضای آنها را از مناطق مختلف و در راس آن از عربستان سعودی گرد هم آوردیم."اما زمانی که سازمان های تروریستی تشکیل شده توسط آمریکا و عربستان، گسترش یافته و به تهدیدی علیه غرب تبدیل شدند، کلینتون با موضع گیری علیه عربستان عنوان کرد: «برای شکست تروریسم به ویژه داعش، لازم است عربستان سعودی از تبلیغ افراط گراییِ وهابی و تامین مالیِ سازمان های تروریستی دست بردارد.»

 

در ابتدای این یادداشت آمده است: «دولت اوباما، سیاست مماشات و تعامل را با ایران در پی گرفته است. هدف دولت اوباما ظهور و تقویت میانه روها از درون حکومت ایران است. اما متاسفانه این سیاست غلط در عمل موجب رشد بنیادگرایی اسلامی شده است.

 

سال ها پیش از آن که داعش بوجود آید و حکومت خود خوانده بر کشورهای اسلامی را اعلام کند، مقامات ایران ادعا کرده بودند که رسالت دارند تحت چنین خلافتی، بر تمامی کشورهای اسلامی حکومت کنند[!]

 

برای نزدیک به چهار دهه ایران به معنای واقعی کلمه اولین و بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت خاورمیانه و فراتر از آن بوده است. دولت اوباما به دنبال مهار کردن ایران از طریق دستیابی به توافقی بر سر برنامه مشکوک و مخفی هسته ای این کشور بود. پس از سال ها گفتگوی مخفی و آشکار در نهایت 1+5 در ماه جولای سال 2015 به توافقی برای محدودسازی برنامه هسته ای ایران در ازای امتیازات مشخصی دست یافتند. انتظار می رفت ایران دست کم رویه قبلی خود را تغییر دهد و رفتار تند و تهدید آمیز خود را اصلاح نماید.

 

اما مقامات ایرانی بی اعتنا به این انتظارات ساده انگارانه به اقدامات خود ادامه داده و ضمن دخالت در امور منطقه، آزمایش های موشکی متعددی نیز در مقابل قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل انجام دادند.»

 

در ادامه این یادداشت آمده است: «بر اساس گزارش موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک، ژنرال "لوید آستین" رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا در ماه مارس عنوان کرده است که "چه بخواهیم چه نخواهیم، رفتار ایران در منطقه پس از توافق هسته ای هیچ تغییری نکرده است. حقیقت آن است که امروز ایران یک نیروی بی ثبات کننده بسیار مهم در منطقه است."

 

اما جالب اینجاست که با وجود تمام این حقایق غیر قابل انکار، غرب و بویژه دولت اوباما، از پذیرفتن این حقیقت سر باز می زنند که ایران حتی ذره ای از اقدامات گذشته خود کنار نمی آید و از هیچ گونه تغییری استقبال نخواهد کرد و اجازه محدود کردن هژمونی خود را نخواهد داد.

 

"ریک موران" روزنامه نگار آمریکایی در رابطه با این واقعیت تلخ با اشاره به توافق هسته ای می نویسد: "نمی دانم کدامیک از این دو مورد حیرت آورتر است: اینکه اوباما گمان می کند ایران علاقه مند است به روح توافق پایبند باشد یا این موضوع که رئیس جمهور اعتقاد داشته که ایرانی ها از ابتدا برنامه ای برای پایبندی به توافق داشته اند."»

 

باید این حقیقت را بپذیریم که هرگونه حرفی درباره "میانه رو" و "تندرو" در ایران، صرفا بازی کردن در زمین ایران است. وضعیت حقوق بشر در زمان ریاست جمهوری حسن روحانی رئیس جمهور "میانه رو" ایران بدتر نیز شده است.»

 

سازمان منافقین که گروهی افراطی و تروریست همچون داعش بوده و دست اعضای آن به خون هزاران شهروند ایرانی آلوده است، از هر تریبونی برای دورغ پردازی علیه ایران استفاده می کند؛ در انتهای این یادداشت نیز ایران عامل شکل گیری القاعده و داعش خوانده شده! و آمده است: «بیست سال پیش کتابی تحت عنوان "بنیادگرایی اسلامی: تهدید جدید جهانی" توسط اپوزیسیون ایران منتشر شد و در آن به این تهدید بزرگ اشاره شد. در صورتی که هشدارهای گذشته در رابطه با حکومت ایران جدی گرفته شده بود و توجه کافی به آن می شد، مطمئنا اکنون نه القاعده ای در کار بود و نه داعشی. در آن صورت دیگر عراق توسط شیعیان تحت حمایت ایران به گروگان گرفته نمی شد تا بذر فتنه و تفرقه در آن پاشیده شود. بشار اسد نیز قدم به قدم بر اساس دستورات دیکته شده ایران گام بر نمی داشت و این آشفتگی پایدار برای مدت 5 سال تمام سوریه را فرا نمی گرفت.

 

ایران کانون تحریک و برانگیزنده تمامی این بدبختی های چند لایه و یک پناهگاه امن برای تروریست ها است. چهار دهه یورش ایران به خاورمیانه و جهان، ثابت می کند که جامعه بین المللی از راه حل اصلی برای این معضل بزرگ غفلت کرده است.

 

همانطور که "رودولف جولیانی" شهردار سابق نیویورک در سال 2015 در گردهمایی شورای ملی مقاومت ایران اعلام کرد: "اکنون زمانی حیاتی برای آزادی در ایران است. اکنون بیش از هر زمان دیگر برای پرزیدنت اوباما و جان کری وزیر امور خارجه ضروری است که به دولت ایران فشار بیاورند. حکومت ایران هسته تمامی مشکلات منطقه است و باید تغییر کند."»