هزینه غذا و ایاب و ذهاب کارکنان دولت چقدر است؟

براساس تبصره 2 ماده 12 ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 1395 کل کشور هزینه غذای روزانه کارکنان دولت حداکثر 58 هزار ریال و هزینه ایاب و ذهاب افرادی که از سرویس سازمانی استفاده نمی کنند در تهران ماهانه حداکثر یک میلیون و 200 هزار ریال تعیین شده است.

 ماده 12 ضوابط اجرایی بودجه سال 1395 کل کشورمی گوید، کمک‌های رفاهی مستقیم و غیرمستقیم در سقف پرداختی‌ های خزانه و مطابق با مفاد موافقتنامه متبادله قابل پرداخت است.

براساس تبصره 2 این ماده، هزینه ایاب و ذهاب کارکنان دولت در شهرهای دارای پانصد هزار نفر جمعیت و بالاتر ماهانه حداکثر 800 هزار ریال تعیین شده است.

تبصره 3 این ماده می گوید، دستگاه‌های اجرایی مستقر در کلانشهرها مجازند هزینه ایاب و ذهاب کارکنان خود را به شکل نقدی پرداخت کرده یا برای بهره‌برداری از سرویس کارکنان نسبت به عقد قرارداد با شرکت‌های حمل و نقل شهری غیردولتی اقدام کنند. سقف قرارداد مربوط باید حداکثر معادل هزینه ایاب و ذهاب پرداختی به کارکنان در سال 1394 باشد.

براساس تبصره 2 ماده 12 ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 1395 کل کشور، هزینه مهدکودک برای زنان کارمند دستگاه‌های اجرایی بدون مهدکودک دولتی به ازای هر فرزند زیر 6 سال، ماهانه حداکثر 950 هزار ریال قابل پرداخت است.

براساس تبصره یک ماده 12 ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 1395 کل کشور، هزینه غذای ایام تعطیل و نوبت کاری شب کارکنان مشمول در دستگاه‌های اجرایی اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی با تایید بالاترین مقام دستگاه اجرایی یا مقام مجاز از طرف وی به‌عنوان هزینه‌های اداری قابل پرداخت است.

** پرداخت ماهانه 300هزار ریال هزینه تلفن به مدیران و کارمندان

ماده 15 ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 1395 به دستگاه های اجرایی کشور اجازه داده است هر ماه تا 300 هزار ریال کمک هزینه تلفن به مدیران و کارمندانی پرداخت کنند که بنا به شرایط خاص باید به طور مستمر در دسترس باشند، به تشخیص رییس دستگاه اجرایی یا مقام مجاز از طرف وی مجاز است.

براساس ماده 13 ضوابط اجرایی قانون بودجه سال جاری کل کشور، فوق‌العاده ماموریت روزانه داخل کشور به کارمندان دستگاه‌های اجرایی مشمول این تصویب‌نامه که به‌عنوان مامور برای انجام وظیفه موقت به خارج از حوزه شهرستان محل خدمت خود اعزام می‌شوند و ناچار به توقف شبانه اند تا میزان حداقل حقوق و مزایا در مورد مشمولان هر یک از بندهای این تصویب‌نامه به ماخذ یک بیستم و نسبت به مازاد به ماخذ یک پنجاهم در سقف اعتبار مصوب دستگاه قابل پرداخت است. سایر موارد مطابق آیین‌نامه فوق‌العاده روزانه موضوع بند (ث) ماده (39) قانون استخدام کشوری و اصلاحات بعدی آن خواهد بود.

تبصره یک این ماده می گوید، در صورت نداشتن توقف شبانه، فقط پنجاه درصد میزان مندرج در بند یاد شده قابل پرداخت است.

براساس تبصره 2 این ماده، کارمندان وزارت راه و شهرسازی که به سبب انجام وظایف خاص نگهداری، مرمت و بازگشایی راه‌ها موظف به انجام ماموریت‌های مداوم در خارج از حریم شهر محل خدمت خود هستند،‌ از قید «خارج از حوزه شهرستان محل خدمت» و تبصره (1) این ماده مستثنی بوده و با اعزام به ماموریت، فوق‌العاده مربوط به آنها پرداخت خواهد بود.

ماده 14 ضوابط اجرایی بودجه سال 1395 کل کشور تصریح می کند، پرداخت کمک‌های رفاهی مستقیم و غیرمستقیم به کارکنان قرارداد کار معین (مشخص) و ساعتی و موارد موضوع ماده (124) قانون مدیریت خدمات کشوری از محل اعتبارات مصوب پرداخت شده خزانه و مفاد موافقتنامه، مجاز است.

هزینه ایاب و ذهاب کارکنان دولت در تهران در سال گذشته ماهانه یک میلیون و 90 هزار ریال، هزینه روزانه غذای کارکنان دولت 52 هزار ریال، هزینه مهدکودک 866 هزار ریال و هزینه تلفن همراه 300 هزار ریال بوده است.