جنبش سبز به خاطر هدف قرار دادن ولایت فقیه سرکوب شد!

گویانیوز می‌نویسد: گرچه باید از هر امکان درونی و یا قانونی حداکثر استفاده را برای تضعیف نهاد دین و ولایت و کوتاه کردن دست آن از حکومت و دولت نمود، اما دلخوش کردن به مجراهای قانونی و نیروهای داخلی این نظام و سرمایه‌گذاری تام و تمام روی این امید و دلخوشی‌ها، حداکثر می‌تواند برای مدت کوتاهی منجر به برهم زدن تعادل این نظام شود.

گویانیوز می‌افزاید: سرانجام با انتخاب احمد جنتی به ریاست مجلس خبرگان رهبری و انتخاب شدن علی لاریجانی به ریاست مجلس دهم همه‌چیز به سر جای اولش بازگشت و جمهوری اسلامی پس از یک دوره کوتاه نوسان و تلاطم، تعادل خود را بازیافت. گویی مانند شاقولی  که پس از نوسان‌های گاه تند و یا بعضا آرام، باز هم به گرانیگاه خود باز می‌گردد.

بسیاری از تحلیل‌گران سیاسی، در طول حیات جمهوری اسلامی، همواره معتقد بوده‌اند که این نظام  هرگز روی آرامش و تعادل نخواهد دید اما  تحولات و نوسانات جمهوری اسلامی بویژه پس از آغاز جنبش اصلاح‌طلبی در سال 1376 اما نشان می‌دهد که این حکومت با وجود عوامل گوناگون درونی و بیرونی بر هم زننده آرامش آن، همواره توانسته، پس از یک دوره عمدتا کوتاه تلاطم و مجددا به نقطه تعادل خود بازگردد و دولت و حکومت را دربست در چهارچوب دین و شرع اسلام نگاه دارد.

این سایت می‌نویسد: در مقطع سالهای 1376، یک جنبش قوی اصلاح‌طلب که بخشی از نیروهای درونی این نظام را به دنبال خود کشاند، آغاز گردید. اما به محض اینکه این جنبش نقطه اصلی تعادل بخش و گرانیگاه این حکومت دینی را، یعنی ولایت‌فقیه و بازوی اصلی آن شورای نگهبان را هدف قرار داد و شعار حذف نظارت استصوابی را مطرح نمود، به سرعت مورد سرکوب و حذف قرار گرفت. جنبش سبز نیز، دقیقا بدلیل هدف قرار دادن ولایت فقیه در حقیقت سمبل اسلامیت است به شدت سرکوب گردید؛  به طوری که پس از آن دیگر هیچ اصلاح‌طلبی از نسل اول جنبش اصلاح‌طلبی و سپس جنبش سبز نتوانست وارد مراجع تصمیم‌گیری این نظام گردد.

می‌توان گفت که با انتخاب احمد جنتی به ریاست مجلس خبرگان و انتخاب علی لاریجانی، فرایند بازگشت جمهوری اسلامی به نقطه تعادل و گرانیگاه اصلی آن، مراحل پایانی خود را با موفقیت پشت سرگذاشته است.