ظریف و هیات مردانه اش مقابل موگرینی و هیات زنانه اش!

پایگاه اینترنتی کوارتز عکسی از دیدار هیات وزیر خارجه کشورمان با هیات اتحادیه اروپا به ریاست "فدریکا موگرینی" منتشر کرد و دیدار را از این جنبه که همه اعضای هیات ایرانی مرد و همه اعضای هیات اروپایی زن بودند، مورد بررسی قرار داد.

 

این پایگاه نوشت: نشست دو روزه در اسلو که از چهاردهم تا پانزدهم ژوئن با حضور سران کشورها و سازمانهای بین المللی برگزار شد، فرصتی برای تلاش در جهت حل و فصل بحران های جهانی به طریق نیمه رسمی بود. مذاکرات سمینار اسلو مطابق قانون "چاتم هاوس" برگزار شد به این معنا که اطلاعات به دست آمده قابل استفاده در خارج محدوده مذاکره است؛ اما شرکت کنندگان آن قابل شناسایی نیستند. 
 
به منظور تاثیرگذاری بیشتر، هیاتها اغلب قبل از سمینار با هم دیدار می کنند، همانطور که "فدریکا موگرینی،" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با "محمدجواد ظریف،" وزیر خارجه ایران، دیدار کرد.

 

طبق حساب کاربری موگرینی در توییتر، این دو نفر روز چهاردهم ژوئن درباره توافق هسته ای ایران و سوریه گفتگو کردند. شاید آنها درباره مسائل دیگر نیز گفتگو کرده باشند، مثلاً تجارت اروپا در ایران که محرمانه باقی ماند. تصویر این دیدار نیز در تویتر موگرینی ثبت شده است.

 

ادعای کوارتز: حضور زنان در عرصه سیاسی ایران نادر است

 

کوارتز نوشت: این تصویر بسیار جالب توجه است. ظریف و هیات مردانه اش(همه اعضای آن مرد هستند) مقابل موگرینی و هیات زنانه اش (همه اعضاء زن هستند) نشسته اند. در حالی که زنان هنوز حتی نیمی از افراد مشغول به کار در مناصب عمومی در اروپا را تشکیل نمی دهند، قابل توجه است که در شرایط کنونی اینقدر زن عالی‌رتبه در عرصه سیاسی اتحادیه اروپا وجود دارد که این اتفاق بیفتد.
کوارتز مدعی شد: از طرف دیگر، ایران پنجمین کشور دنیاست که در آن زن بودن و ورود زنان به عرصه سیاسی نادر است. فقط دو نفر از سی و دو عضو کابینه ایران و هفده نفر از دویست و نود نماینده مجلس این کشور زن هستند.