ایران را متهم به هک سایت رسمی اردن به خاطر کلینتون کردند!

این خبر ساعاتی بعد از انتشار، از خروجی این خبرگزاری حذف شد. در پی انتشار این خبر برخی منابع اردنی به نقل از العربیه، ایران را به هک کردن سایت این خبرگزاری متهم کردند.

 

چرا عربستان از کلینتون حمایت می کند؟/ هک خبرگزاری اردن توسط ایران یک ادعای مضحک است

 

در همین زمینه فواد ایزدی کارشناس مسائل سیاست خارجی اظهار کرد: طرح اینگونه مسائل علیه جمهوری اسلامی ایران به خصوص در شرایط فعلی که میان ایران و عربستان تنش حاکم است بی پایه و اساس است.

 

وی افزود: ایران همواره بر اساس حقوق و روابط بین الملل اقدامات خود را انجام می دهد از این رو ادعای هک کردن یک سایت از سوی ایران مضحک و خنده دار است.

 

این کارشناس مسائل سیاست خارجی پیرامون حمایت عربستان از هیلاری کلینتون در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مواضع کلینتون از تفکر سنتی سیاست خارجی آمریکا نشات می گیرد از این رو حمایت عربستان از وی در انتخابات ریاست جمهوری امری بدیهی است.

 

ایزدی تاکید کرد: در سیاست خارجی سنتی آمریکا عربستان نقش مهمی را ایفا می کند و دولت آمریکا همواره از آل سعود به عنوان یک بازوی حمایتی در جریانهای مختلف استفاده می کند و مقامات این کشور مورد حمایت آمریکایی ها هستند از این رو حمایت عربستان از هیلاری کلینتون به دلیل اندیشه و تفکری است که وی به آن جریان تعلق دارد.

چرا عربستان از کلینتون حمایت می کند؟/ هک خبرگزاری اردن توسط ایران یک ادعای مضحک است

 

وی با اشاره به نزدیکی مواضع عربستان و اسرائیل در طی سالهای اخیر خاطر نشان کرد: اینگونه اقدامات عربستان بدون شک با تفکر حمایتی کلینتون از اسرائیل نزدیکی دارد به گونه ای که شاهد هستیم که 5 مشاور ارشد وی از لابی های صهیونیستی هستند از این رو حمایت آمریکا از عربستان و بالعکس منافع خوشایندی را نصیب دو طرف خواهد کرد.

 

این کارشناس مسائل سیاست خارجی تاکید کرد: اتهام افکنی علیه کشورهای منطقه از جمله ایران،‌ اجرای سیاست های آمریکا در منطقه و افزایش نقش اسرائیل بدون شک از پروژه های مشترک میان عربستان و آمریکا در صورت پیروزی کلینتون خواهد بود از این رو این منافع هیچ گاه اجازه نخواهد داد تا عربستان نگاه و رویکرد خود را به سمت ترامپ تغییر دهد.

 

ایزدی تصرح کرد: منافع عربستان در شرایط فعلی حکم می کند  از کلینتون به عنوان یک مهره کلیدی برای پیشبرد اهداف خود در منطقه استفاده کند.