واکنش مدیر مسئول جهان به توقیف این سایت/ دنبال پرونده سازی بودند

پرویز سروری مدیر مسئول جهان نیوز در جمع خبرنگاران و در واکنش به توقیف این سایت توسط هیات نظارت بر مطبوعات، اظهار داشت: تشدید فشارهای دولت بر رسانه‌های منتقد و صحبت همزمان از تحمل و آزادی منتقدین، طنز تلخی است که این روزها مکرر از سوی رئیس جمهور و دولتمردان شنیده می شود.

 

وی افزود: رویکرد سایت جهان در دولت‌های مختلف نقد دلسوزانه توأم با حمایت و بیان نقاط قوت بوده است و علیرغم شکایتهای متعدد صاحبان قدرت و ثروت از جهان نیوز، این رسانه به حمدلله تاکنون از همه محاکم قضایی سربلند بیرون آمده است.

 

*بعید است علت اصلی توقیف فقط یک خبر باشد

سروری در رابطه با علت توقیف سایت جهان، تصریح کرد: متاسفانه تاکنون هیچ علتی برای توقیف سایت به ما اعلام نشده و تفهیم اتهامی صورت نگرفته است که این اقدام در نوع خود کم نظیر است؛ اما چند رسانه خبری از جمله بی بی سی فارسی و سایت جماران و صفحه شخصی منتسب به آقای هاشمی که ظاهرا خود را مطلع از دلیل این توقیف نشان می‌دهند، خبری که مربوط به شکایت وزارت خارجه است را دلیل این توقیف بیان کرده اند.

 

وی بر همین اساس اضافه کرد: اما بعید می‌دانم علت اصلی توقیف این خبر باشد چرا که خبر مذکور بلافاصله پس از درخواست مسئولان دولتی از روی خروجی حذف و تکذیبیه آن نیز منتشر شده بود.

 

*اشتباه سهوی در هر رسانه‌ای ممکن است رخ دهد که با تذکر و تعامل قابل اصلاح است

 

مدیرمسئول جهان نیوز با بیان اینکه با اعلام آمادگی کامل در دادگاه حاضر خواهد شد گفت: برای رسانه‌هایی نظیر جهان که روزانه بیش از 300 خبر را منتشر می کنند، در مواردی ممکن است اشتباهات سهوی نیز صورت گیرد که این موضوع با توجه به سابقه رسانه ها با تذکر و تعامل قابل اصلاح است .

 

*شواهد نشان می دهد به دنبال پرونده سازی علیه جهان بودند

 

مدیر مسئول جهان نیوز در ادامه اعلام کرد که شواهدی در دست دارد که نشان می دهد جریانی در دولت از چندی قبل و به دنبال افشاگری مالی علیه برخی نزدیکان رئیس جمهور و فیش‌های نامتعارف حقوقی به دنبال پرونده‌سازی علیه جهان نیوز بودند که ان شاء الله در آینده جزئیات بیشتر آن را بیان خواهیم کرد.

 

*خوشحالی رسانه‌های مدعی آزادی خواهی از توقیف جهان نیوز، نقاب از چهره آنان بر می دارد

 

سروری ضمن تشکر از مخاطبان و اهالی رسانه که همراهی خود را با جهان نیوز اعلام کردند، مطرح کرد: برخی رسانه‌های مدعی آزادی خواهی نیز نتوانستند خوشحالی خود را از توقیف جهان نیوز پنهان کنند و این برای ما نه تنها نکته عجیبی نبود بلکه مایه خوشحالی است که اتفاقاتی نظیر این ماجرا، حداقل نتیجه ای که دارد این است که نقاب از چهره مدعیان دروغین آزادی بر می دارد.

 

سروری در پایان با بیان اینکه جهان نیوز ضمن احترام کامل به قانون و به عنوان پایگاهی انقلابی که در صحنه جنگ نرم فعالیت می کند ابراز امیدواری کرد که با رسیدگی به پرونده جهان نیوز مشکل سایت برطرف شده و این سایت بزودی در دسترس مخاطبان قرار گیرد.