عارف و اقدام عارفانه اش در کمیسیون آموزش و تحقیقات

گروه سیاسی- در روز یکشنبه 23 خرداد در خروجی این سایت خبری تحت عنوان «کمیسیون آموزش و تصمیم خردمندانه عارف» قرار گرفت.

 

به گزارش خبرنگار افکارنیوز،در این خبر به عارف توصیه شده بود که حالت شیخوخیت خود را حفظ کند و اگر کاندیدای ریاست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شود و رای نیاورد، هزینه زیادی بر وی تحمیل می شود.

همچنین در این خبر تاکید شده بود که  عارف در رقابت با لاریجانی در انتخابات ریاست موقت مجلس که در روز یکشنبه 9 خرداد برگزار شد، از 281 رای، تنها 103 رای کسب کرد و اقدام عاقلانه عارف این بود که وقتی فهمید برای ریاست مجلس رای لازم را ندارد، دیگر در انتخابات هیئت رئیسه دائم که روز سه شنبه 11 خرداد برگزار شد، کاندیدا نشد.

ضمن اینکه عارف رئیس سنی شعبه 13 بررسی کننده اعتبار نامه مجلس بود و برای ریاست شعبه کاندیدا شد اما رای لازم را کسب نکرد.

با توجه به این فاکتورها، افکار نیوز به عارف پیشنهاد کرد کاندیدای ریاست کمیسیون و بازیهای سیاسی نشود تا جایگاهش حفظ شود.

از طرف دیگر شواهد نشان می داد که عارف رای لازم برای ریاست کمیسیون را ندارد.

اما عارف دیروز اقدام عارفانه کرد و کاندیدای ریاست کمیسیون نشد هر چند که اصلاح طلبان در این کمیسیون رای لازم برای ریاست را نداشتند چرا که رقابت برای ریاست کمیسیون بین محمد مهدی زاهدی و محمد قمی بود که زاهدی با 13 رای رئیس کمیسیون شد. قمی نیز 10 رای کسب کرد.

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عبارتند از: محمد مهدی زاهدی، محمدرضا عارف، کارن خانلری، قاسم احمدی لاشکی، اسفندیار اختیاری، اسدالله عباسی، محمود نگهبان سلامی، محمد قمی، فریده اولاد قباد، سید محمد باقر عبادی، فاطمه سعیدی، سید جواد ساداتی نژاد، میر حمایت میرزاده، محمد بیرالوندی، احد آزادی خواه، داوود محمدی، محمود صادقی، جبار کوچکی نژاد، فرهاد فلاحتی، علیرضا سلیمی، محمد جواد فتحی، محمد باسط دورازهی و سید محمد جواد ابطحی.