به گزارش خبر آنلاین،علی مطهری با تاکید بر اینکه سوال از رئیس​جمهور از جمله وظایف، اختیارات و حقوق نمایندگان است، افزود: در صورت در جریان نیفتادن این طرح استعفا می​دهم. وی از ارائه توضیحات بیشتر در این خصوص خودداری کرد.

نماینده تهران در واکنش به سخنان اخیر رئیس مجلس که در نشست خبری خود گفته بود طراحان سوال از رئیس​جمهور خواسته​اند تا به دلیل ملاحظاتی این سوال در دستورکار مجلس قرار نگیرد، اظهار داشت: ما چنین درخواستی نکرده​ایم. ممکن است در میان ۱۰۰ نفر امضا کننده این طرح، یکی دو نفر گفته باشند که بهتر است ملاحظاتی شود ولی این دلیلی برای عدم اجرای آیین​نامه داخلی مجلس از سوی هیات رئیسه نمی​شود.

به گفته وی، تنها ۱۴ نفر از نمایندگان بر اثر فشارهایی در درون و بیرون از مجلس امضاهایشان را از طرح سوال از رئیس​جمهور پس گرفته​اند و این طرح همچنان حد نصاب امضا را دارد.

او پیش از این با حضور در کافه خبر گفته بود که شان مجلس انجام اصلاح امور کارهای بزرگ و اساسی است که سوال از رئیس​جمهور یکی از نمادهای آن است.

وی با بیان اینکه نظر شخصی من این است که رهبر انقلاب اگر این سوال به صورت منطقی و اخلاقی و به دور از جنجال انجام شود، مخالفتی ندارند، گفته بود: هدف این است که اگر در جایی قانون شکنی شد، این امر با سکوت برگزار نشود و رئیس​جمهور دلایلش را بگوید. ما صرفا می​خواهیم به وظیفه قانونی​مان عمل کنیم. اصلا چه بسا که ما هم از پاسخ​های رئیس​جمهور قانع شویم. این گونه نیست که ما هدف از پیش تعیین شده​ای برای تحقیر رئیس​جمهور داشته باشیم. ما به دنبال کشف حقیقت هستیم و از ابزار قانونی آن که سوال است استفاده می​کنیم.

مطهری همچنین در واکنش به برخی مخالفت​ها در خصوص زمان اجرای سوال از رئیس​جمهور در مجلس به کنایه گفته بود: سوال از رئیس​جمهور را بگذاریم برای بعد از نابودی آمریکا و اسرائیل وتعطیلی رسانه​های خارجی؟

او تا کنون اسامی نمایندگان امضا کننده این طرح را افشا نکرده و تنها به بیان این نکته بسنده کرده است که کلیه امضاکنندگان این طرح، نمایندگان اصولگرا هستند.