هشدار ظریف به اولاند درباره فروپاشی توافق هسته ای!

روزنامه الحیات در مطلبی نوشت: محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، امروز به فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه درباره احتمال «فروپاشی» توافق هسته‌ای هشدار خواهد داد. 

 

در این مطلب آمده است: وزیر خارجه ایران قصد دارد امروز در دیدار با رئیس جمهور فرانسه در پاریس هشدار دهد اگر کشورهای عضو گروه پنج به علاوه یک «اقدامات عملی» برای اجرای توافق هسته‌ای امضا شده میان تهران و این کشور‌ها اتخاذ نکنند، ممکن است این توافق فروبپاشد. 

 

در این حال منابع نزدیک به سفارت فرانسه در تهران به روزنامه الحیات اطلاع دادند هدف از این سفر، تمرکز بر جنبه اقتصادی و ترغیب بانک‌ها و شرکت‌ها و سرمایه گذاران فرانسوی برای عزیمت به ایران و گشودن کانال‌های ارتباط با بانک‌ها و بازرگانان در این کشور است تا زمینه برای ورود آن‌ها به بازار ایران در مرحله بعد از توافق هسته‌ای فراهم شود. 

 

الحیات در ادامه نوشت: منابع ایرانی اشاره کردند ظریف حامل پیام روشنی برای اولاند است مبنی بر اینکه اگر اروپایی‌ها به ویژه در میان لجاجت و سخت گیری آمریکا درباره آغاز تعامل مالی و بانکی با تهران، گام‌های عملی در جهت اجرای توافق هسته‌ای برندارند، این توافق در معرض نابودی قرار می‌گیرد.