حمایت مقام امنیتی رژیم صهیونیستی از توافق هسته‌ای

 پایگاه اینترنتی مجله "مثبت 972" در گزارشی نوشت: "موشه یعلون،" وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی، اظهاراتی عجیب درباره توافق هسته‌ای ایران بیان کرد و به نوعی از آن حمایت کرد. این اقدام یعلون در حقیقت دهن‌کجی وی به سیاست‌های ایران هراسی "بنیامین نتانیاهو،" نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بود که مخالف سرسخت هرگونه توافق غرب با ایران است.

 

زمانیکه توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی 1+5 امضا شد، بسیاری از جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا و لابی‌های حامی صهیونیسم، آن را بدترین توافق قرن و حتی بدتر از توافق انجام شده با نازی‌ها دانستند. "بنیامین نتانیاهو" نیز ضمن انتقاد از آمریکا به دلیل پذیرش چنین توافقی، آن را عامل ناامنی شهروندان یهود در اراضی اشغالی دانست. باوجود اظهارات نتانیاهو، موشه یعلون سیاستی کاملا متفاوت با وی در پیش گرفت و در سخنانی جنجالی مدعی شد برنامه هسته‌ای ایران به دلیل اینکه تحت مفاد توافق هسته‌ای منجمد شده است، فعلا تهدیدی برای این رژیم محسوب نمی‌شود.

 

یعلون طی اظهاراتی در کنفرانس امنیتی "هرتزلیا" در فلسطین اشغالی، مدعی شد برنامه هسته‌ای ایران تا پایان مدت برنامه جامع اقدام مشترک، محدود شده و اسرائیل وقت دارد تا خود را برای اتفاقات آینده آماده کند.
 
وی با بیان اینکه از هم‌اکنون تا آینده‌ای‌ قابل پیش بینی، تهدید حیاتی علیه اسرائیل وجود دارد، ادعا کرد: جنگ با حزب‌الله و حماس بسیار سخت خواهد بود.
 
وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی ضمن اعلام نامزدی برای نخست وزیری این رژیم در انتخابات آتی، از بنیامین نتانیاهو به خاطر دلالی ترس در میان اسرائیلی‌ها انتقاد کرده و خواستار پایان اظهارات مبنی بر اینکه اسرائیل در آستانه هولوکاست دوم قرار دارد شد.
 
یعلون تاکید کرد نتانیاهو قصد دارد با ترساندن اسرائیلی‌ها، توجه آنها را از مشکلاتی که رژیم صهیونیستی با آنها روبرو است، منحرف کند و افزود این اقدامات باعث فراموش شدن فساد، فاصله اجتماعی، هزینه بالای زندگی و دیگر چالش‌ها در اراضی اشغالی نمی‌شود.

 

یعلون در بخش دیگری از اظهاراتش گفت:برنامه هسته ای ایران که برای سال‌ها در کانون اصلی توجه نتانیاهو قرار داشت در پرتو امضای توافق هسته ای با قدرت‌های جهانی متوقف خواهد شد و تهدیدی فوری و موجودیتی برای اسرائیل تلقی نمی شود. 

 

این سخنرانی اولین اظهار نظر یعلون پس از استعفایش از سمت وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در 20 مه (31 اردیبهشت) بود، تصمیمی که به گفته وی آن را به علت رفتارهای اخیر نتانیاهو و به فقدان باور به او اتخاذ کرده است. تصمیم نتانیاهو به کنار گذاشتن یعلون از کابینه پس از آن صورت گرفت که وی "آویگدور لیبرمن" را در مقابل پیوستن حزب دست راستی یسرائل بیتنو (اسرائیل خانه ما) به ائتلاف تحت رهبری اش به سمت وزیر جنگ منصوب کرد.

 

به گفته موشه یعلون، رژیم صهیونیستی حضور داعش در بلندی‌های جولان را به حضور ایران در آن ترجیح می‌دهد.