روبیو: برای "کشتن برجام" در انتخابات سنا کاندید می شوم

«مارکو روبیو»، نماینده ایالت فلوریدای آمریکا در مجلس سنا و از سرسخت‌ترین منتقدان توافق هسته‌‌ای ایران یا «برجام»، روز پنجشنبه اعلام کرد با هدف «کشتن برجام» بار دیگر در انتخابات این مجلس کاندید خواهد شد. 

«روبیو» که برای اولین بار در سال 2010 به مجلس سنا راه پیدا کرد، سال گذشته برای کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه هم با سایر نامزدهای این حزب رقابت کرد، اما بعد از چند شکست از ادامه رقابت‌ها انصراف داد. 

روبیو یکی از محورهای تبلیغاتش در جریان کارزار برای ورود به کاخ سفید را مخالفت با «برجام» قرار داده و چندین بار اعلام کرد در نخستین روز ریاست‌جمهوری این توافق هسته‌ای را پاره خواهد کرد.

«روبیو» سال گذشته همزمان با اعلام نامزدی برای ریاست‌جمهوری گفت که دیگر برای کسب کرسی ایالتش در انتخابات آتی سنا کاندید نخواهد شد. وی، علی‌رغم این چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت که در این تصمیم تجدید نظر کرده است. 

این سناتور آمریکایی در بیانیه‌ای که پایگاه «جوئیش تلگراف» پنجشنبه آن را گزارش کرده گفته است: «کنترل سنا تا اندازه‌ای زیادی به رقابت‌ها در فلوریدا بستگی خواهد داشت. این به معنی ان است که آینده دیوان عالی را کرسی فلوریدا در سنا تعیین خواهد کرد. این یعنی آنگه آینده توافق هسته‌ای فاجعه‌بار ایران را کرسی فلوریدا در سنا تعیین خواهد کرد.»

وی همچنین یکی دیگر از انگیزه‌هایش را نظارت بر دونالد ترامپ، نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری، در صورت موفقیت در ورود به کاخ سفید عنوان کرد.