درخواست لابی اسرائیلی از آمریکا درباره تجارت با ایران

لابی صهیونیستی آیپک در بیانیه‌ای بامداد شنبه از آمریکا خواسته هشدار به بانک‌های بین‌المللی درباره خطرات تجارت با ایران را ادامه بدهد. 

این بیانیه که نسخه‌ای از آن روی وب‌سایت رسمی «آیپک» قرار گرفته، در واکنش به اقدام «کارگروه اقدام مالی»، نهاد بین‌المللی مبارزه با پولشویی برای نگاه داشتن نام ایران در فهرست سیاه این گروه صادر شده است. 

«کارگروه اقدام مالی» روز جمعه اعلام کرده بود که نام ایران را همچنان در فهرست کشورهای پرخطر این نهاد بین‌المللی نگاه داشته است. 

 علی‌رغم این تصمیم، این گروه اعلام کرد که اقدامات تقابل‌جویانه و تنبیهی علیه ایران را به مدت 12 ماه به حالت تعلیق در‌می‌آورد. «آیپک» در بیانیه بامداد شنبه این تصمیم را «عجیب» توصیف کرده و به علاوه نوشته است: «تصمیم کارگروه اقدام مالی خطرناک است.»

«آیپک» نوشته است: «تعهد ایران برای بهبود بخشیدن به عملکردش آشکارا سازمان‌هایی مانند حزب‌الله و حماس که ایران کماکان آنها را حمایت مالی می‌کند را مستثنی می‌کند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «حتی اگر تصور شود که ایران پشتیبانی مالی از این سازمان‌ها را متوقف کند، تعهد ایران به کارگروه اقدام مالی کماکان یک وعده است. نتیجه این می‌شود که کارگروه اقدام مالی اقدامات تقابلی علیه ایران را در ازای وعده‌ای معیوب از اصلی‌ترین کشور حامی تروریسم کنار گذاشته است.»

آیپک در پایان، از ایالات متحده ایرانخواسته هشدار به بانک‌های بین‌المللی درباره خطرات تجارت با ایران را «ادامه بدهد.»