حجم ویدیو: 6.09M | مدت زمان ویدیو: 00:00:57
 روزنامه "وچرنی لیست" زاگرب در مقاله‌ای به معرفی "محمدرضا صادق" مشاور رسانه‌ای سابق روحانی که اخیرا به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران راهی کرواسی شده، پرداخت و نوشت: محمدرضا صادق سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در کرواسی دوست نزدیک و همکار دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران بوده است.

 

آقای صادق دارای نفوذ و قدرت سیاسی بسیار زیادی در ایران است.

 

دکتر روحانی در دیدار با خانم کیتارویچ در ایران، گفت: در تبیین اهمیت کرواسی برای ایران می‌‌توانم به این نکته اشاره کنم که همکار و دوست خود را به عنوان سفیر به کرواسی اعزام داشتم.

 

آقای محمدرضا صادق، ماه گذشته مسئولیت سفارت جمهوری اسلامی ایران در کرواسی را پذیرفت و استوارنامه خود را به خانم کلیندا گرابار کیتارویچ رئیس جمهوری کرواسی تقدیم کرد، او بلافاصله به ایران بازگشت تا برنامه‌ریزی و تدارک میزبانی از رئیس جمهور کرواسی با موفقیت انجام شود.

 

محمدرضا صادق سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران، مشاور دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهور کنونی ایران، از نوجوانی، دارای ارتباطات خلاقانه و روش‌هایی مبتکرانه برای تقویت و تحکیم پیوندهای اجتماعی بوده است.

 

او از دوره تحصیل در دبیرستان به فراگیری و مطالعه دروس اسلامی پرداخته سپس به تحصیل در رشته اقتصاد در دانشگاه تهران و پس از آن مطالعات و تحصیلات خود را در رشته علوم سیاسی و اندیشه‌های سیاسی ادامه داده است.

 

محمدرضا صادق که اکنون 55 ساله است از 25 سالگی مسئولیت‌‌های مهمی را در ایران داشته، او طی سی و پنج سال گذشته مسئولیت‌های گوناگونی را بر عهده داشته است.

 

آقای صادق موفق شد در چندین نوبت و در شرایطی دشوار و پرماجرا، خبرنگاران و نمایندگان افکار عمومی بین‌المللی را با قبول خطرات زیاد به مناطق جنگی همچون، سردشت و یا بانه و سایر محل‌های بمباران شیمیایی مردم بی‌دفاع "کرد" ببرد و حقایق را به آنها نشان دهد.

 

گزارش‌های خبرنگاران اروپایی حاکیست که آقای صادق در آوریل سال 1986 صدها خبرنگار، پزشک، و دیده‌بان حقوق بشری را به "حلبچه" برده تا جنایت صدام در نسل‌کشی "مردم کرد" را نشان دهد.