افکار

6 تیرماه سالروز ترور نافرجام رهبر انقلاب در مسجد ابوذر است.

در روز 6 تیر ماه 1360، ‌زمانی که آیت‌الله خامنه‌ای نمایندگی امام در شورای عالی دفاع و نیز امامت جمعه تهران در مسجد ابوذر تهران جهت پاسخ به پرسشهای مردم پشت تریبون قرار گرفت، انفجار ضبط صوت بمب‌گذاری شده به یکباره سخنرانی را قطع کرد.

«محسن جوادیان»محافظ و همراه رهبر اقتلاب بعدها درباره آن لحظات گفت: «پس از سخنرانی ایشان پاسخ به پرسشها شروع شد و سؤال اول هم این بود که آیا راست است که فلان وزیر داماد شماست؟ آقا درآن تاریخ اصلا دختر نداشتند لذا با خنده فرمودند: «من اصلا دختر ندارم» که جمعیت هم خندیدند. سؤال دوم این بود که چرا بر حسب فقه اسلامی زن نمی تواند قاضی شود؟ آقا در حال پاسخ دادن به این پرسش بودند که به ناگاه انفجار اتفاق افتاد».

پس از این ترور، با توجه به سخنرانیهای ایشان در روزهای قبل، تمام توجه ها به سمت سازمان مجاهدین خلق جلب شد اما این سازمان رسماً مسئولیت سوءقصد به آیة الله خامنه ای را برعهده نگرفت و اتهام آن را متوجه گروهک فرقان نمود.

حضرت امام خمینی(ره) پس از آن طی پیامی خطاب به آیة الله خامنه ای فرمودند:  

اکنون دشمنان انقلاب به سوءقصد به شما که از سلاله رسول اکرم)ص( وخاندان حسین بن علی(ع)هستید و جرمی جزخدمت به اسلام و کشور اسلامی ندارید و سربازی فداکار درجبهه جنگ و معلمی آموزنده در محراب وخطیبی توانا درجمعه وجماعات و راهنمایی دلسوز در صحنه انقلاب می باشید ، آن قدر از بینش سیاسی بی نصیبند که بی درنگ پس ازسخنان شما درمجلس و[نماز]جمعه وپیشگاه ملت به این جنایت دست زدند و به کسی سوءقصد کردند که آوای دعوت او به صلاح و سداد در گوش مسلمین جهان طنین انداز است...

 

کد خبر: 526891