تحقیق و تفحص از دو تابیعتی در دستور کار کمیسیون امنیت ملی مجلس

گروه سیاسی- جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات در مجلس در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز با اشاره تهیه طرح تحقیق و تفحص از افراد 2 تابیعتی در حوزه مسؤولان و مدیران ارشد  گفت: این طرح که در مجلس نهم هم مطرح شده بود اما با مخالفت رئیس مجلس، به سرانجام نرسید، در حال حاضر مجددا مطرح شده است.

وی با بیان اینکه طبق آئین نامه داخلی مجلس پنج امضاء برای یک تحقیق و تفحص کافی است، گفت: کل اعضای تحقیق و تفحص 15 نفر است که بعد از مطرح شدن در صحن مجلس، پنج نفر از متقاضیان و 10 نفر از کمیسیون مربوطه انتخاب می شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به رونده بررسی طرح مذکور در مجلس نهم گفت: تحقیق و تفحص از افراد 2 تابیعتی در حوزه مسؤلان و مدیران ارشد  طبق آئین نامه داخلی مجلس به وزارت خارجه و اطلاعات اطلاع داده شد و از آنها نظر خواهی شد که کتبا به مجلس پاسخ دادند.

کریمی قدوسی با بیان اینکه  سپس وزیر اطلاعات در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حاضر شد، تصریح کرد: در جلسه مذکور ما نمایندگان متقاضی تحقیق و تفحص  طرح موضوع کردیم که وزیر موافق  طرح مذکور بود.

وی افزود: این طرح در کمیسیون تصویب و گزارش آن به هیئت رئیسه مجلس ارسال شد که باید در دستور کار مجلس قرار می گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مخالفت علی لاریجانی رئیس مجلس با طرح مذکور افزود: آقای لاریجانی می گفت با توجه به نزدیک بودن دوره مجلس نهم وقت تحقیق و تفحص نداریم. همچنین مجلس بودجه ای برای این کار ندارد.

کریمی قدوسی با بیان اینکه فرصت برای تحقیق و تفحص زیاد هم بود، اضافه کرد: من خودم به آقای لاریجانی گفتم ظرف یک ماه این تحقیق و تفحص را انجام می دهیم و یک ریال هم از مجلس برای این کار بودجه نمی خواهیم.

وی گفت: متاسفانه آقای لاریجانی برخلاف آئین نامه داخلی مجلس مانع این کار قانونی و نظارتی مجلس شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: در مجلس نهم تصمیم گرفتیم که اگر در مجلس دهم هم حضور داشتیم، این طرح را مجددا به جریان بندازیم که در حال حاضر طرح مذکور در دستور کار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قرار گرفته است.

کریمی قدوسی افزود: مردم مطمئن باشند ما با قوت و جدیت تحقیق و تفحص از افراد 2 تابیعتی را انجام می دهیم و گزارش آنرا منتشر خواهیم کرد تا مردم مطلع شوند.