احمدی نژاد: زور اوباما از پشه هم کمتر است

جمعیتی که به نظر می رسد بیش از 1000 نفر هستند درون شبستان و حیاط مسجد حضور دارند. بالافاصله پس از اقامه نماز، مردمی که در حیاط بودند، قیام و به درون شبستان مسجد نقل مکان کردند. عده قلیلی هم ترجیح دادند، در حیات بمانند.


*جلوی درب مسجد، ازدحام عجیبی حاکم بود. همه می خواستند داخل بیایند. تیم انتظامات مراسم، مدام فریاد می زدند: "آقا با کفش داخل نیا. کفشت رو درییار عزیز." فریادها جوری بود که انگار دعوا شده است. 
 

*حیاط مسجد که همین چند دقیقه پیش خالی شده بود، با هجوم مردمی که جلوی درب بودند، بار دیگر پر شد.

*صدای یکی از متولیان مسجد جامع نارمک از دورن شبستان می آمد که می گفت: آقای احمدی نژاد 21 رمضان هر سال به اینجا می آید. ایشان 14 سال قبل، 1 میلیون تومان به مسجد کمک کرد. اینجا مسجد خودش است. در این مسجد بزرگ شده است." 
 
* بقایی و جوانفکر امروز احمدی نژاد را همراهی کردند.

*با آمدن احمدی نژاد، صدای شعارها بلند شد. شعارهایی که با گوش ها آشنا بود. " صل علی محمد، بوی رجایی آمد. به جون هر چی مرده، احمدی برمیگرده."

*مطایبه گری احمدی نژاد این بار هم گل کرد. با قرارگرفتن در مقام سخنرانی، در شوخی را باز کرد و گفت: چند ساعت سخنرانی کنم؟ ۲ ساعت خوبه؟ تا غروب آفتاب چطوره؟"
 

*احمدی نژاد در طول سخنرانی خود، از خصائص اخلاق سیاسی و اجتماعی حضرت علی سخن گفت.

* رئیس جمهور سابق در بخشی از سخنرانی خود نیز به روضه خوانی پرداخت.

گزیده مهم ترین اظهارات احمدی نژاد:

*حضرت علی(ع) از عدالت فروگذاری نکرد. چی کسی پیدا می شود که در بستر ضربت خورده باشد و در مقام قصاص از دشمن بگوید:یک ضربت در برابر یک ضربت.

*امام علی(ع) کاخ های برافراشته را حاصل ظلم و بی عدالتی می داند. امام همه را به قیام در برابر تبعیض فراخواند.

*امام علی(ع) هیچگاه در امور شخصی مردم تجسس نکرد و اسرار مردم را فاش نکرد. اگرچه از تخلفات مخالفین خود آگاه بود، اما از آن ها به عنوان ابزار سیاسی به نفع خود استفاده نکرد.

* باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا هم مورد کنایه احمدی نژاد قرار گرفت. احمدی نژاد گفت: زور رئیس جمهور آمریکا از پشه هم کمتر است اما فخر می فروشد و ادعای فرمانروایی دارد. 
 

* اشاره احمدی نژاد به توجه حضرت علی(ع) به بیت المال، ناخودآگاه ذهن ما را به سمت انتشار اخیر فیش حقوقی مدیران دولتی کشاند. احمدی نژاد گفت: حضرت علی(ع) بیت المال را متعلق به همه می داند و سهم مردم از آن را یکسان می داند. امام بیت المال را به طور روزانه میان مردم تقسیم می کرد.

*احمدی نژاد با اشاره غیرمستقیم به خدمات دوران 8ساله ریاست جمهوری اش گفت: حضرت علی 4سال در مسند حکومت بود و در این مدت، دسترسی مردم به آب سالم، گندم و مسکن مناسب را فراهم کرد.

*رئیس دولت های نهم و دهم، در پایان سخنان خود خطاب به مردم با بیان اینکه در هر شرایطی نباید خط را گم کنید، گفت: در یک چشم بر هم زدنی، شرایط به هم می خورد. مردم آمریکا مستضف اند. آمریکایی ها و صهیونیست ها زودتر از آن چیزی که فکرشان را بکنند، بساط شان از جهان برچیده می شود.

*احمدی نژاد هنگام خروج از مسجد، با خیل مردم مواجه شد. ثمره هاشمی از مشاورین نزدیک احمدی نژاد هم دم درب مسجد، منتظر رئیس خود بود.

*احمدی نژاد در برابر شعارها و ابراز احساسات مردم، دست تکان می داد، می خندید و دست می بوسید!