شمخانی: احتمال ترور بیولوژیکی دادمان در دست بررسی است

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه مراسم ختم مرحوم علی دادمان در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه هیات نظارت بر برجام تشکیل شده است گفت: جلسات این هیات تشکیل می‌شود و هفته گذشته نیز جلسه‌ای توسط این هیات برگزار شد و تاکنون 4 جلسه داشته‌‌ایم.

وی افزود: گشایش‌های و چجالش‌های برجام و مسائل مربوطه پولی و بانکی و همچنین چالش‌هایی که ناشی از متن برجام و تخصیر غلط امریکا و به اصطلاح چالش‌های درون و برون برجامی موضوع جلسات این هیات است.

شمخانی ادامه داد: بحث‌های دیگر درمورد برجام نیز در دستور کار جلسات آتی هیات نظارت بر برجام است.

شمخانی همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون احتمال ترور بیولوژیکی علی دادمان اظهار داشت: این موضوع باید بررسی شود و بنده دستور بررسی موضوع را ابلاغ کرده‌ام تا ابعاد آن مورد بررسی قرار گیرد.

شمخانی افزود: درباره افراد دیگری نیز چنین چیزی مطرح شده بود و از دیروز استارت بررسی این موضوع زده شده است.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون اقدامات انجام شده در خصوص این مساله اظهار داشت: اگر اثبات شود که چنین چیزی وجود دارد باید دید عامل این کار کدام دولت است. طبیعتا ابعاد حقوقی فراوانی دارد که باید دنبال شود و در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی مورد بررسی قرار گیرد.

شمخانی در ادامه پیرامون موضوعات سفر اخیرش به مسکو اظهار داشت: در این سفر درباره مسائل سیاسی،  امنیتی و دفاعی سوریه بحث و بررسی شد و این سفر در ادامه سفر وزیر دفاع روسیه به تهران صورت گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سفر به مسکو اجلاس سه‌جانبه‌ای را شکل دادیم تا مسائل میدانی، سیاسی و امنیتی سوریه را از نزدیک مورد کنکاش قرار دهیم.