اخیراً عبداله ناصری عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در مصاحبه با روزنامه وقایع اتفاقیه اعلام کرد منتقدان دولت به 3 هزار فیش حقوقی نجومی دست پیدا کرده‌اند و به مرور منتشر خواهند کرد.

مدیرانی که تاکنون فیش‌های حقوقی نجومی آنها منتشر شده از 57 میلیون و 87 میلیون تا 234 میلیون حقوق در ماه دریافتی داشته‌اند و اینها غیر از رقم‌های پاداش 500 میلیونی یا 1400 میلیارد تومانی است که برخی از همین مدیران در مقاطع مختلف در برخی بانک‌ها و مراکز دولتی دریافت کرده‌اند؛ رقم‌های تسهیلات دریافتی با سود ناچیز نیز از چند صد میلیون تا میلیاردها تومان را شامل می‌شود.

حال اگر متوسط دریافتی این مدیران را 75 میلیون در نظر بگیریم، رقمی معادل 225 میلیارد تومان در ماه و 2700 میلیارد تومان را در سال شامل می‌شود و اگر این متوسط 100 میلیون تومان باشد، معادل 300 میلیارد تومان در ماه و 3600 میلیارد تومان در سال خواهد بود. این در حالی است که کل رقم یارانه پرداختی در سال به حدود 60 تا 65 میلیون ایرانی معادل 3 هزار و 293 میلیارد تومان است. به یک معنای دیگر هر یک از این مدیران، معادل یارانه 1300 تا 5200 شهروند حقوق گرفته‌اند.

البته باید گفت ارقام حقوق و پاداش‌های رسمی دریافتی از سوی مدیران اشرافی، تنها نوک کوه یخ عملکرد مالی این طیف است وگرنه اغلب در حوزه مدیریت اشرافی انواعی از رانت‌ها و فسادها و زد و بندها و ارتشا و اختلاس‌ها رخ می‌دهد که رقم حقوق‌های دریافتی در قیاس با این فعالیت‌های نامشروع بسیار ناچیز است. به همین دلیل فساد و ناکارآمدی‌ای که مدیریت اشرافی به اقتصاد کشور تحمیل می‌کند، ریشه اصلی رکود و چالش اقتصادی موجود در کشور ارزیابی می‌شود.