سفیر عربستان: ایران می‌خواهد کشورهای عربی را ویران کند!
"ثامر السبهان- سفیر عربستان در عراق- در گفتگو با شبکه سعودی "الاخباریه" ادعا کرد فعالیت های دیپلماتیک و سیاسی عربستان سعودی ایجاد راه حل مسالمت آمیز و حل اختلافات را در هدف دارد و نقش این کشور در عراق، کمک به خاموش کردن آتش اختلافات است.
 
"ثامر السبهان" مدعی شد: "عربستان سعودی برای از بین بردن نزاع طائفه ای در عراق تلاش می کند."
 
سفیر عربستان سعودی با اهانت به شهید شیخ نمر باقر النمر، بر ادعاهای خود افزود و گفت: "برخی رسانه ها در عراق علیه سفارت ما تبلیغ می کنند؛ پس از اعدام نمر النمر تروریست، علی رغم آنکه این فرد در حق کشور و وطنش مرتکب خطا شده بود و به جزای عملش رسید، ولی باز رسانه ها علیه ما موضع گرفتند."
 
"السبهان" مدعی شد: "وزارت خارجه عراق، آنگونه که با عربستان تعامل دارد، با ایران تعامل ندارد. عربستان در تمامی زمینه ها اعم از سیاسی، امنیتی و اقتصادی، کاملا خیرخواه عراق است؛ گرچه در این کشور طرف هایی وجود دارند که ایفای نقش انسان دوستانه عربستان را نمی پذیرند."
 
سفیر عربستان با طرح ادعاهایی واهی و بی اساس گفت: "ایران به هیچ وجه خیرخواه کشورهای عربی نیست و منافع او ایجاب می کند تا روابط کشورهای عربی را از بین ببرد و از این طریق، صحنه را برای خود باز کند. ایران در هر کشوری که دخالت می کند، برای آن کشور بدی، نزاع، کشتار و ویرانگری به بار آورده و سیاست های آن بر طائفه گرایی و دشمن تراشی مبتنی است. ایران هیچ کشوری را آباد نکرده، بلکه کشورها را ویران می کند. کشورهای عربی کاملا از سیاست های تهران آگاهند، همانطور که عربستان بر این موضوع واقف است."
 
"ثامر السهبان" در ادامه دروغ پردازی های خود گفت: "ایران از عاملان خود در منطقه، برای تحقق سیاست هایش استفاده می کند؛ تمام اتفاقات فرقه گرایانه ای که در عراق، سوریه، لبنان، یمن و بحرین رخ می دهد، از سیاست های تهران ناشی شده است. این کشور می خواهد از طریق ایجاد نزاع شیعه و سنی، کشورهای عربی را ویران کند و اساسا به شیعیان عرب اعتقادی ندارد. از ایران می خواهیم تجاوزات خود به کشورهای عربی را متوقف کند."