جهانگیری: بی‌سابقه‌ترین تغییرات در مدیریت بانکی کشور صورت می‌گیرد

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور، امروز پنجشنبه در حاشیه سفر به استان مازندران برای بازدید از زیرساخت‌های بندر امیرآباد بهشهر، در همایش اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم که در بابلسر برگزار شد نیز شرکت کرد.

وی در این همایش، با اشاره به اینکه متأسفانه عده‌ای با دریافت‌های غیرمتعارف و نجومی، قلب مردم را جریحه‌دار کردند، گفت: دولت از این بابت، رسماً از مردم عذرخواهی می‌کند.

جهانگیری افزود: به همین منظور، بی‌سابقه‌ترین تغییرات در مدیریت بانکی کشور صورت خواهد گرفت و قطعاً با متخلفان برخورد می‌شود.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: در کشور، جوانی 30 ساله، 10 هزار میلیارد تومان پول کشور را به یغما برده است اما تاکنون کسی مسئولیت آن را نپذیرفته و یا از مردم عذرخواهی نکرده است.

وی، عامل نگرانی جامعه را فساد بزرگ مالی دانست که تا یکصد سال آینده، مردم آن را فراموش نمی‌کنند.

جهانگیری تصریح کرد: نباید با مطرح‌کردن موضوع فیش‌های نجومی، ذهن مردم را از اصل موضوع منحرف کرد.

وی گفت : امسال، رونق تولید و اقتصاد، ازجمله اولویت‌های دولت است که برای تحقق آن باید برنامه‌ها و تصمیمات جدی اتخاذ شود.

جهانگیری از جدی گرفتن بازار داخلی کشور، مدیریت واردات به کشور، افزایش صادرات به کشورهای همسایه و اروپا و حمایت از تولیدکنندگان داخلی، به عنوان برنامه‌های دولت برای رونق تولید و اقتصاد نام برد.

معاون اول رییس جمهور، با اشاره به اینکه با توجه به رخدادهای سیاسی روسیه با اتحادیه اروپا و همچنین روسیه با ترکیه، بازار بسیار خوب و طلایی برای صادرات کشور فراهم شده است، افزود: مازندران می‌تواند در این مهم، نقش اساسی داشته باشد.

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی از کشورها به دنبال مخدوش کردن ارتباط کشورمان با کشورهای همسایه هستند تا قادر به صادرات و تقویت اقتصادی کشور نباشیم.

جهانگیری تأکید کرد: می‌بایست با هوشیاری این توطئه‌ها را خنثی کنیم و تعاملات خوبی را با کشورها برقرار نماییم.

وی به برجام نیز اشاره کرد و آن را سرمنشاء توفیقات زیاد برای کشور دانست و گفت: صادرات نفت کمتر از یک میلیون بشکه، امروز به دو و نیم میلیون بشکه نفت و میعانات گازی در روز رسیده است.

جهانگیری، این مسأله را اتفاقی بزرگ و خوب برای کشور اعلام کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خوشبختانه امروز تمامی مسئولان کشور بر مسأله اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی، نظر مشترکی دارند و با اجرای دقیق آن می‌توانیم گره‌های کور اقتصادی کشور را بگشاییم.

جهانگیری از بیکاری به عنوان اساسی‌ترین گره کور اقتصادی کشور نام برد و ادامه داد: افزایش جمعیت دهه 60 در برهه‌ای از زمان، چالش‌هایی را برای کشور به همراه داشته است که موظف به اتخاذ تصمیمات درست برای مدیریت و رفع این مسائل هستیم.

وی در پایان، شغل را مهم‌ترین خواسته و مطالبه جمعیت دهه 60 کشور دانست.