حمایت ۸۰ اسقف از منافقین

 حدود 80 اسقف آمریکایی و انگلیسی با انتشار بیانیه‌ای مدعی افزایش فشارها بر مسیحیان ایران در دوره ریاست‌ جمهوری «حسن روحانی» شدند.

بر اساس گزارش «کریستین‌تودی» این افراد در بیانیه خود با استناد به ادعای بدرفتاری سازمان‌یافته با مسیحیان، از دولت‌های غربی خواسته‌اند در تنظیم روابط خود با ایران «شرایط وخیم مسیحیان و افزایش ظلم حکومت بر آنان» را درنظر بگیرند.

در این بیانیه آمده است: «ما از آنها (رهبران کشورهای غربی) می‌خواهیم که بهبود روابط را به توقف ظلم بر مسیحیان و توقف (اجرای حکم) اعدام مشروط کنند.»

مسیحیان ایران که بسیاری از آنها را پناهجویان ارمنی تشکیل می‌دهند، بر خلاف دیگر اقلیت‌های قومی که تنها یک نماینده در مجلس شورا دارند، 2 نماینده در قوه مقننه دارند.

بر اساس ارزیابی‌های موجود، بین 80 تا 120 هزار ارمنی در ایران زندگی می‌کنند که بنا به مشکلات مختلف طی دوران حکومت عثمانی‌ها و جنگ جهانی دوم، به ایران آمدند.

یک سال پس از پایان جنگ دوم بین‌الملل، دولت وقت شوروی از ارامنه ایران خواست طی برنامه‌ای که «نِرگاقت» یا بازگشت به وطن خوانده می‌شد، به ارمنستان بازگردند.

بسیاری از ارامنه از مناطق مختلف راهی تهران شدند تا با قطار به کشور خود بازگردند ولی ماندن در ایران را ترجیح دادند و مناطق ارمنی‌نشین تهران یادگار آن روزهاست.