التماس سفیر انگلیس برای دیدار با مقامات ایران

سفیر انگلیس که برای انجام فعالیت‌های خود در کشورمان با تحریم مقام‌ها و افکار عمومی روبه‌رو شده دور جدید تلاش خود را برای شکستن این تحریم‌ها و بازگشت مشروعیت از دست رفته نزد ملت ایران آغاز کرده است.

به گزارش سرویس سیاسی " افکار "؛ سایمون گس اخیرا درخواست کتبی خود را برای دیدار با وزرا و برخی از معاونان رئیس جمهور از جمله مهرداد بذرپاش، رئیس سازمان ملی جوانان ارسال کرده است.

این درخواست ها درحالی صورت می گیرد که وی در جهت مشروعیت بخشیدن به حضور خود در ایران قصد دیدار با آیت الله یزدی، آیت الله خاتمی، مسئولان حزب موتلفه و زریبافان را داشت که با پاسخ منفی قاطعانه آنها روبه‌رو شد.

برپایه این گزارش، آیت‌الله خاتمی، امام جمعه موقت تهران در پاسخ به درخواست سفیر انگلیس برای دیدار با وی تاکید کرده است: " باتوجه به پرونده سیاه دولت انگلیس در عرصه خیانت به اسلام و توطئه‌گری مداوم این دولت علیه مسلمانان و نیز شیطنت پیوسته علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در فتنه سال ۸۸، به وزارت محترم امور خارجه اطلاع دهید که این‌جانب اجازه ملاقات به سفیر انگلیس نمی‌دهم. "

بنابر گزارش فارس؛ سایمون گس که از فروردین ماه سال‌جاری به عنوان سفیر جدید انگلیس جایگزین جفری آدامز در تهران شده است سرانجام پس از ۵ ماه به حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران پذیرفته و در این دیدار با برخورد تحقیرآمیز احمدی نژاد مواجه شد.

/ ب.