مديرعامل شرکت ملي نفت ايران اعلام کرده است که توليد نفت خام ايران در کمتر از يک ماه آينده، ۶۰ هزار بشکه در روز افزايش خواهد يافت.


به گزارش سرویس سیاسی " افکار " به نقل از خبرگزاری رسمی وزارت نفت ایران شانا، احمد قلعه‌بانی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، یکشنبه(۱۷ مهر) گفت با بهره برداری از میدان‌های نفتی دارخوین و جفیر، تولید نفت خام ایران ۶۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

قلعه‌بانی سپس در همین خصوص افزود، تولید نفت خام میدان نفتی دارخوین به ۱۶۰ هزار بشکه در روز رسیده است و تولید میدان جفیر نیز در کمتر از ۳۰ روز آینده به بیش از ۳۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید.

قلعه‌بانی همچنین با اعلام اینکه تا حدود دو هفته آینده پیمانکار طرح، میدان دارخوین را به شرکت نفت و گاز اروندان به عنوان بهره‌بردار تحویل خواهد داد، افزود: " تولید نفتی این میدان مطابق برنامه پیش می‌رود و به زودی به صورت رسمی به بهره‌برداری می‌رسد. "

هدف از اجرای فاز نخست دارخوین، تولید ۱۰۰ هزار بشکه نفت در روز بوده که در سال ۱۳۸۴ به بهره‌برداری رسیده است. فاز دوم این میدان برای رساندن تولید نفت به روزانه بیش از ۱۶۰ هزار بشکه، اجرا شده است.

بر اساس گزارش‌های شرکت نفت و گاز اروندان، سال گذشته به طور میانگین روزانه یک صد هزار بشکه نفت از میدان دارخوین تولید شده است.

میدان نفتی دارخوین در ۳۰ کیلومتری شمال خرمشهر و ۱۰۰ کیلومتری جنوب اهواز قرار دارد که طرح توسعه فازهای اول و دوم آن در قالب قرارداد بیع متقابل به شرکت انی ایتالیا و شرکت ایرانی نیکو واگذار شده است.

/ب+