دلواپسان نیازی به پخش شبنامه ندارند/ منع خرید هواپیما توسط آمریکایی‌ها از بدعهدی آنهاست

گروه سیاسی- حجت الاسلام ذوالنور در گفت و گو با افکارنیوز در مورد ادعای اخیر روزنامه آرمان مبنی بر پخش شبنامه علیه هاشمی و روحانی گفت: که وی از وجود چنین شبنامه هایی اظهار بی اطلاعی کرد و با صراحت اعلام کرد که اصولگرایان و دلواپسان نیازی به پشخ شبنامه ندارند زیرا مواضع خود را صریح اعلام می کنند.

 اخیرا امریکایی ها بر خلاف تعهدات خودباز هم واردات هواپیماهای بوئینگ را به صنعت هوایی ما تحریم کرده و تحریم ان را ادامه می دهند، با توجه به اینکه ایران به تعهدات خود عمل کرده است و هر روز بدعهدی از امریکایی ها می بینیم  آیا می توان به اجرای برجام امیدوار بود؟

مقام معظم رهبری و دلسوزان نظام در گذشته به کرار این حقیقت را تاکید کرده اند که مشکل آمریکایی ها با ما مشکل هسته ای نیست بلکه آنها از نظر ماهوی با ما خصومت دارند و اگر طبیعتا مساله ای مانند برجام نیز حل شود آنها بهانه دیگری را پیش خواهند کشید که خصومت خود را نسبت به ملت ما استمرار دهند.

آمریکایی ها در کارشکنی و جلوگیری ازپیشرفت جمهوری اسلامی هر کاری از دستشان بر بیاید انجام می دهند. برجام به همه جوانب اش اتفاق افتاد اما ما شاهد تمام بدعهدی ها ، بهانه تراشی ها و پیمان شکنی ها و زیاده خواهی و استنکاف آمریکایی ها یی ها از انجام وظایفشان بودیم و با ان نیز برخورد کردیم .

آیا به نظر شما دستگاه دیپلماسی ما با امریکایی ها برخورد کرده است؟ در چنین شرایطی چرا پس اجازه واردات هواپیما نداریم؟

موضوع هواپیماها هیچ ربطی به هسته ای ما ندارد زیرا تحریم هایی بود که باید در مقابل اجرای تعهدات ما برداشته می شد و آمریکایی ها موظف هستند در جهت رفع تحریم ها و اجرای تعهدات خود هر کاری را که باید انجام می دادند باید انجام دهند اما به بهانه های مختلف در جهت استمرار تحریم ها هستند و برای عدم تحقق تعهداتشان پافشاری می کنند

ما تمامی تعهدات خود را مو به مو انجام داده ایم لذا اجرایی شدن یا نشدن برجام بستگی به اراده طرف مقابل دارد، زیرا ما هر کاری که باید انجام می دادیم انجام داده و تعهدات خود را عمل کرده ایم و اگر به همبن شیوه بخواهیم جلو رویم اتفاق خاصی نمی افتد و برجام اجرایی نمی شود اگر آمریکایی ها با همین شیوه جلو روند.

پیش بینی شما چیست؟ آیا برجام به شکل واقعی اجرایی می شود؟

اگر آمریکایی ها به تعهداتشان عمل کنند امیدی به اجرایی شدن برجام وجود دارد، اجرایی شدن به این معنی که فقط ما به تعهدات خود عمل کنیم و آنها عمل نکنند نیست بلکه انها باید تعهدات خود را عملی کنند.

وظیفه دستگاه دیپلماسی کشور چیست؟

طرف های غربی ما برای اینکه به اجرای برجام به شکل واقعی عمل نکنند راه های مختلفی را می روند اما دیپلماسی ما باید دیپلماسی فعالی شود و از حالت دیپلماسی انفعال و التماس باید خارج شویم.

متاسفانه یکی از دلایل شیر شدن و جسور و جری شدن انها عقب نشینی ها و لحن ملایم ما است ، ما وقتی در جهت استیفای کامل حقوق خود با جدیت کامل برخورد نمی کنیم، وقتی ما متناسب با منافع خود خود گام به گام عمل نمی کنیم و در اجرای فرامین و دستورات مقام معظم رهبری که فرمودند گام به گام و قدم به قدم اجرای تعهدات متقابل باشد وقتی دستگاه دیپلماسی ما با ذوق زدگی و خوشبینی یک جانبه ورود پیدا می کند و تعهدات را اجرا می کند قبلاز اینکه از اجرای تعهدات طرف مقابل مطمئن شود نتیجه آن چنین چیزی است.

راه خروج از وضعیت کنونی خروج از انفعال و التماس است و در مقابل بد عهدی های بیگانه باید عکس العمل جدی و کاربردی نشان دهد و تا زمانی که این اتفاق نیفتد آنها کاری نخواهند کرد.

قرآن می فرماید دشمن شما باید شدت را از شما ببیند ، نفوذ پذیری و عدم عقب نشینی را از سوی شما ببیند و در این صورت حق شما را می دهد در غیر این صورت در عالم دیپلماسی با زیاده خواهی که برای نظام سلطه حاکم است هر چه قدر عقب نشینی کنیم انها جلوتر خواهند آمد.

مثال معروفی است که در دیگ را اگر باز بگذاریم گربه حیا نمی کند، طرف ما گربه بی حیایی است که اگر ما در دیگ را باز بگذاریم تجاوز و پنجه انداختن او بیشتر می شود. باید نسبت به این موضوع اید تجدید نظری در مقابل غربی ها صورت بگیرد.

روزنامه آرمان در اخیرا گزارشی مدعی شده بود که در شب عید سعید فطر شبنامه هایی علیه اقای هاشمی و روحانی در حرم حضرت معصومه(س) توزیع شده ، آیا این موضوع صحت دارد؟

من نه این موضوع را دیده ام و امروز تازه آن را می شنوم .

این روزنامه اصلاح طلب مدعی است که تندرو ها و به تعبیر انها دلواپسان این شبنامه ها را پخش کرده اند

از صحت و سقم این موضوع خبری ندارم و از اصل موضوع بی اطلاع هستم اما اگر چنین اتفاقی افتاده باشد و آنها به زعم خودشان کسانی که دلواپس و تندرو معرفی می کنند انها متهم می کنند که چنین  کاری کرده اند، این افراد به زعم انها تندرو و دلواپس هستند نیازی به پخش شبنامه ندارند زیرا موضع این افراد علنی و قاطع و شفاف بوده است و ابایی از موضع شفاف نداشته اند.

آدمهای گمنام و پشت پرده ای نیستند و اهل نفاق و دو گانه حرف زدن و نون به نرخ روز خوردن نیز نبوده اند و در موضوعات مختلف موضع خود را صریح گرفته اند و از این پس نیز موضع خود را شفاف می گیرند و نیازی ندارند که با شبنامه بخواهند مواضع خود را اعلام کنند.

شبنامه برای جریاناتی است که پشت پرده هستند و اتاق فکری هستند که می خواهند جریاناتی را ناشناخته حمایت کنند. منظور آنها از دلواپسان و تندرو ها را نمی دانیم اما اگر منظور نیروهای طرفدار نظام و انقلابی  و طرفدار ولایت و اینکه سنگ ارزشها و آرمانها را به سینه می زنند پای خطر ان می ایستند و هزینه ان را پرداخت می کنند، اگر منظورشان چنین انسانهایی است این افراد نیازی به مخفیانه کار کردن ندارند تا کاری را انجام دهند.