ایران تعهدات خود را در چارچوب برجام انجام داده است

مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با وزیر امور خارجه رومانی با اشاره به قدمت مناسبات دو کشور، بر توسعه روابط دوجانبه بویژه در بعد اقتصادی ازجمله در زمینه های انرژی، حمل و نقل، کشاورزی و تجارت تاکید کرد.

مجید تخت روانچی که برای انجام یک دیدار رسمی در بخارست بسر می برد روز یکشنبه در نشستی با لازار کومانسکو وزیر امور خارجه رومانی همچنین خواستار برقراری و توسعه تعاملات بانکی بین دو کشور در راستای تحقق پروژه های همکاری دو کشور شد.

معاون وزیر خارجه کشورمان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران تمامی تعهدات خود را در چارچوب برجام به انجام رسانده بر لزوم پایبندی کامل طرف های مقابل به تعهداتشان تاکید و ضرورت برداشته شدن گام های بیشتری از سوی آمریکا در جهت اجرای کامل تعهداتش در راستای تحقق جامع توافقات مندرج در برجام را خاطر نشان کرد.

وزیر امور خارجه رومانی نیز در این نشست با تاکید بر عزم این کشور برای تعمیق مناسبات تهران و بخارست در زمینه های گوناگون، آمادگی رومانی را برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی با ایران اعلام کرد.

کومانسکو همچنین با ابراز خرسندی از سفرش به تهران در اسفند ماه سال 1394، از محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان برای دیدار از رومانی دعوت کرد و خواستار تنظیم دیدار ایشان از بخارست در اسرع وقت شد.

رایزنی در مورد بحران های منطقه و همکاری جهت مقابله با تروریسم و افراط گرائی از جمله موضوعات دیگر مطرح شده در این ملاقات بود.