این رئیس جمهور بود که اول به صالحی حمله کرد

روزنامه آفتاب‌یزد امروز دوشنبه 95/4/21 گفت و گویی با صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح طلب و از تئوریسین های این جریان پیرامون اظهارات اخیر علی اکبر صالحی انجام داده است که بخش هایی از آن را در ادامه می‌خوانید:

- وقتی به همکاران و بستگان دوروبرم نگاه می‌کنم کسی را به خاطر نمی‌آورم که گفته باشد به دلیل قانون روادید در آمریکا که پس از برجام تصویب شده به من ویزا ندادند و یا مدعی باشد که قبل از برجام می توانستیم راحت تر به کشورهای خارجه برویم.

- اگر آقای صالحی درست می گوید و شواهد نشان می دهد که چیزی علیه ما در حال پخته شدن است چرا نمی گویند که برای چه چنین چیزی اتفاق افتاده است؟

- به نقش آقای صالحی در برجام صحه می‌گذارم و اساسا به هیچ عنوان نمی توانیم این موضوع را نادیده بگیریم. بی تردید آقای صالحی در مذاکرات ایفاگر نقش مهمی بود.

- اگر آقای صالحی نبودن قطعا هجمه‌ها به برجام از این هم سنگین تر می شد.

- ما باید به دکتر صالحی بگوییم اگر شما مطمئن هستید که غربی‌ها جریانی را علیه ما به راه اند خیلی قرص و محکم نشان دهید این جریان چیست؟ به خانم مرکل و دبیر کل سازمان ملل و دیگرانی که فکر می کنید در این توطئه هستند اعتراضتان را گوشزد کنید و منتظر وزیر خارجه یا نهادهای دیگر هم نباشید.خودتان شخصا از حق مردم دفاع کنید.

- به هر حال آقای دکتر صالحی از رئیس‌شان یعنی آقای روحانی کدورت دارند اما مهم این است که به خاطر یک دستمال قیصیریه را آتش نزنند. ممکن است صالحی به خاطر این کدورت حق داشته باشد چون این رئیس جمهور بود که ابتدا به او حمله کرد اما راه نشان دادن این دلخوری، این نیست.

- به نظرم در بحث حکمیت، آقای دکتر ظریف در جایگاه خیلی خوبی قرار دارند و ایشان می توانند دست دکتر صالحی را مجددا در دست آقای روحانی قرار دهند.