رئیس‌جمهور و وزرا فیش‌های حقوقی خود را منتشر کنند

محمدرضا صباغیان نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه 22 تیر در اخطار قانون اساسی در صحن علنی مجلس گفت: اقدامات خوبی در زمینه فیش‌های حقوقی از سوی مجلس و دولت انجام شد اما این موضوع به خوبی برای مردم روشن نشده است.

وی خاطرنشان کرد: مشخص نشده است که مشکل از ضوابط و مقررات بوده است یا اینکه از قوانین سوءاستفاده شده است؛ اگر مشکل از قوانین و مقررات است پس چرا بعضی مدیران برکنار شدند و اگر مشکلات از مقررات بوده است چرا بزرگتر از این مدیران برکنار نشده‌اند؟ وزرا چطور؟ آنها که ناظر بودند چطور؟ با آنها چه کسی باید رسیدگی کند؟ مجلس در قبال آنها چه کرده است؟

صباغیان با اشاره به لغو تعطیلی دو هفته‌ای مجلس گفت: ما چیزی ندیده‌ایم و من حس می‌‌کنم تناقض‌هایی وجود دارد؛ آماری رئیس‌جمهور ارائه داد و گفت که این موضوع فراگیر بوده است شما گفتید نهصد و خورده‌ای بودند. آقای جلالی گفتند کمتر از نهصد نفر بوده است.

به گزارش خبرنگار فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که اداره جلسه را بر عهده داشت در این جا اظهار داشت: من چنین چیزی نگفته‌ام و از قول من چیزی نقل نشده است که صباغیان ادامه داد: پیشنهاد بنده این است که از آنجا که این بحث، بحث ملی است و سلب اعتماد عمومی شده است پیشنهاد من این است که آقای رئیس‌جمهور عذرخواهی کند.

وی خاطرنشان کرد: در همه کشورها اگر یک تلفن خصوصی از خط دولتی زده شود عذرخواهی و استعفا می‌کنند.

نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد من این است که اگر دولت قصد دارد با موضوع فیش ‌های حقوقی برخورد کند بنده رأی به آقای روحانی دادم اما باید در این قضیه جدی باشیم چرا که مردم انتظار دارند وزرای مربوطه باید بیایند و مورد استیضاح و سوال قرار گیرند.

وی تصریح کرد: مردم می‌گویند رطب خورده نمی‌تواند منع رطب کند و رئیس‌جمهور، وزرا و ناظرینی که می‌خواهند به این مسئله رسیدگی کنند فیش‌های حقوقی خود را اعلام کنند. به علاوه ما نمایندگان مجلس نیز فیش‌های حقوقی خود را منتشر کنیم.

این نماینده مجلس در پایان گفت:‌اگر الان با این موضوع برخورد نشود افرادی همچون بابک زنجانی به وجود خواهند آمد.

گزارش فارس حاکیست علی لاریجانی پس از اتمام اخطار صباغیان گفت: ما به خاطر پیگیری همین مسائل مهم تعطیلات مجلس را به عقب انداختیم. شما ملاحظه فرمودید که گزارش رسمی در مجلس قرائت شد و ریشه‌های این موضوع را بیان کرد و در آن قید شده است که تخلف از قانون بوده و تسامح در اجرای قانون نیز بوده است. پس از آن نیز کمیسیون اصل 90 مسئول شد که ریشه‌یابی دقیق‌تر کند،‌ چهار جلسه در این فاصله داشتند و امروز رئیس کمیسیون اصل نود به من گزارش داد و روی طرحی نیز کار می‌کنند که آن را به مجلس ارائه دهند و در حال پیگیری است و چیز خامی نیز نمی‌توانیم مطرح کنیم؛ چهار جلسه در این فاصله برگزار کرده‌ایم شما نیز اگر پیشنهادی دارید مطرح کنید.

وی خاطرنشان کرد: اینکه می‌فرمایید نمایندگان فیش حقوقی خود را منتشر کنند شما فیش دست‌تان است در اختیار رسانه‌ها قرار دهید و چیز پنهانی نیست و درباره اینکه از وزرا استیضاح و یا سوال انجام گیرد شما نمایندگان خود باید انجام دهید و این تصمیم رئیس جلسه نیست. تصمیم خود نمایندگان است. اگر واقعا به نتیجه‌ای رسیدید مکانیزم آن در آیین‌نامه است و کسی مخالفتی ندارد.

انتهای پیام/