به گزارش ايرنا،سردار علي رزمجو چهارشنبه در آيين بزرگداشت روز جهاني دريانوردي افزود: علت اين امر حضور مقتدرانه نيروي دريايي سپاه در خليج فارس است كه با روحيه شهادت طلبي نشات گرفته از دوران دفاع مقدس با آمادگي كامل در راستاي امنيت اين آبراه انجام ماموريت مي كند.
وی یادآورشد: باتوجه به اینکه در شانزدهم مرداد سال ۶۶ در نبرد مستقیم دریادلان نیروی دریایی سپاه با ناو امریکایی در خلیج فارس ابهت و حیثیت سیاسی و نظامی آن کشور شکسته شد این امر باعثشده تا هر وقت هیات حاکمه امریکا نقشه حمله به ایران را روی میز قرار دهند آنها به یاد آن حماسه آفرینی می افتند و به آرامی طرح را کنار می گذارند.
رزمجو با اشاره به اینکه در آن نبرد یک فروند بالگرد امریکا سرنگون شد اضافه کرد: اقتدار نظام اسلامی در دریاهای مختلف برای دوست و دشمن آشکار است.
وی بااشاره به اینکه نیروی دریایی ارتش و سپاه با هماهنگی کامل از کیان جمهوری اسلامی دفاع می کنند ادامه داد: امروز در خلیج فارس، دریای عمان و بالاتر از آن امنیت کامل برقرار است.
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه اظهارداشت: واگذاری تعداد قابل توجهی موشک برای دفاع از خلیج فارس و دریای عمان به نیروی دریای سپاه و ارتش با حضور وزیر دفاع در امروز گام مهمی در راستای ارتقای توان بازدارندگی جمهوری اسلامی است.
سردار رزمجو گفت: اگر دشمن کار احمقانه ای انجام دهد با پاسخ کوبنده فرزندان این ملت روبرو خواهد شد.
وی افزود: هم اینک جمهوری اسلامی ایران از لحاظ تاریخی و راهبردی از وضعیت و موقعیت استراتژیکی و ممتازی در خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند برخوردار است.
فرمانده ارشد سپاه در استان بوشهر اضافه کرد: هر کشوری که توانسته فراتر از مرزهای آبی خود حضور پیدا کند از ظرفیت دریا بیشتر استفاده می کند.
وي خطاب به دريانوردان استان بوشهر گفت: اقتدار و آمادگي نيروي دريايي سپاه و ارتش فرصتي فراهم كرده كه با اطمينان كامل از وجود امنيت به فعاليت بپردازيد.