دیدار «عمار حکیم» با هاشمی رفسنجانی و روحانی

 «عمار حکیم» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق که در ایران به سر می‌برد و در چند روز گذشته با مقام معظم رهبری و چند تن از مقامات ایرانی دیدار داشته است، امروز صبح نیز در دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و دکتر روحانی به طور جداگانه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

در بیانیه دفتر اطلاع رسانی عمار حکیم، آمده است: در دیدار با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره اوضاع عراق و منطقه و جهان اسلام بحث و تبادل نظر شد.

در این دیدار، عمار حکیم بر ضرورت افزایش تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم و خشکاندن منابع فکری و مالی آن تأکید و از موضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از عراق در مبارزه با تروریسم داعشی، قدردانی کرد.

عمار حکیم در دیدار با دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران، با بیان اینکه عراق از تروریسم رنج بسیاری کشیده است؛ تأکید کرد: خروج تروریسم از عراق نزدیک است.

طبق بیانیه دفتر عمار حکیم، دکتر روحانی نیز در این دیدار، از پیروزی‌های نیروهای عراقی در استان‌های الانبار، صلاح‌الدین و فلوجه ابراز خوشحالی کرد.

روز گذشته (دوشنبه) عمار حکیم در کنفرانس خبری خود در شهر مقدس قم، درباره سفر خود به ایران گفته بود: سفر من به جمهوری اسلامی در چارچوب بحث درباره اوضاع سیاسی و امنیتی عراق و منطقه با مقامات ایرانی و مراجع عظام تقلید صورت گرفته است.