به گزارش ايسنا ، آيتالله صادق آمليلاريجاني در ديدار قضات، كاركنان دستگاه قضايي و مسوولان شوراهاي حل اختلاف استان زنجان با بيان اين كه قضات دستگاه قضايي عزم خود را براي حفظ اقتدار و عزت اين دستگاه جزم كردهاند، گفت: در اين يكي دو سال شنيدهايد كه ما در برخورد با اشرار جدي بودهايم و در برخي پروندهها نظير پل مديريت و ميدان كاج و قتل فجيعي كه در كرج اتفاق افتاد، رسيدگي به آنها شايد بيش از سه ماه طول نكشيد، گرچه هجمههاي عظيمي عليه اين دستگاه وجود داشته است.

وی افزود: در عین حال برخی درخواست رسیدگی سریع‌تر به پرونده‌ها را دارند، در حالی که ‌باید آیین دادرسی رعایت شود و ما نمی‌توانیم از قوانین تخلف کنیم و فکر می‌کنیم ظرفیت‌های قوه قضاییه در برخورد با مفاسد اجتماعی و اقتصادی ظرفیت‌های بسیار خوبی است.

آملی لاریجانی ادامه داد: در مجتمع امور اقتصادی و سایر دادگاه‌ها به برخی پرونده‌ها رسیدگی شده و در این پرونده هیچ مانعی برای اعلام اسامی نداریم و برخی پرونده‌ها هم در حال رسیدگی است اما این را بدانید که در برخی از پرونده‌ها در حال جنگیم، یعنی آن‌قدر موانع می‌تراشند که باید برای اقتدار و استقلال قوه قضاییه جنگید و ما این کار را خواهیم کرد و در این راه نیز تا هر مسوولی که باشد، پیش خواهیم رفت.

رییس قوه قضاییه تصریح کرد: دربحثبرخورد با مفاسد اقتصادی مدعی شائبه‌داری گفته است که قوه قضاییه با برخی دستگاه‌ها همکاری نکرده است و اخیرا شنیده‌ام که گفته‌اند که در این پرونده موسوم به اختلاس، قوه مقننه و دولت کار خود را انجام می‌دهند اما قوه قضاییه کاری نمی‌کند و من عرض می‌کنم وقاحت هم حدی دارد. چون که بیش از ۵۰ روز است قوه قضاییه در حال رسیدگی به این پرونده است و دادستان کل کشور که در مقام سخنگوی قوه قضاییه هم هست در این زمینه اطلاع رسانی کرده است و عرض ما این است که اگر قوه قضاییه وارد نمی‌شود و نشود چگونه دستگاه‌های دیگر می‌توانند وارد شوند و حکم جلب بدهند و اموال را توقیف کنند؟

وی افزود: این که مسوولی بگوید ما اموال را توقیف کرده‌ایم چنین چیزی نیست، چون که نمی‌توانند چنین کاری کنند. در این زمینه برخی کارشکنی‌هایی می‌کنند ولی ما می‌گوییم خطوط قرمزهایی که اعلام می‌شود توهمی است. کجا در اسلام خط قرمز داریم؟ چه کسی را می‌خواهید افشا کنید؟ با چه کسی سر جنگ دارید؟

رییس قوه قضاییه افزود: به هر حال دستگاه قضایی با این تخریب‌ها برخورد خواهد کرد و ما نمی‌گذاریم با تخریب و جوسازی‌ها جلوی اعمال قانون و رسیدگی به پرونده‌ها را بگیرند. البته بودند کسانی که در برخی پرونده‌ها سنگ اندازی کرده‌اند. ولی ما با قوت به کار خود ادامه می‌دهیم گرچه ما همه‌ی مسائل را به خاطر مصالح رسانه‌ای نمی‌کنیم و توقع مقام معظم رهبری هم از دستگاه قضایی این است.

آملي لاريجاني ادامه داد: بارها مقام معظم رهبري تاكيد كردهاند بايد چنين باشد كه هر كسي در هر جايي احساس كرد به او ظلم ميشود مرجع و پناهگاهي براي او وجود دارد. قوه قضاييه بنايش اين نيست كه تنها سراغ كارمندي كه رشوه گرفته است برود اما كسي كه ميلياردها اختلاس كرده راحت راه برود و ما بايد به وضعيت كساني نيز رسيدگي كنيم كه با اختلال در اقتصاد كشور موجب اخلال در اداره نظام ميشوند.