لاریجانی رسماً برجام را سزارین کرد

علیرضا خسروی، از اعضای سابق کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره مصوبه جدید کنگره آمریکا در خصوص منع فروش هواپیما به ایران و نقض برجام، گفت: تیم برجام بارها می‌گفت چنین اتفاقی رخ نخواهد داد، چون با روح برجام مخالف است.

 

نماینده‌ی سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کمسیون عمران بارها به تیم برجام متذکر شدیم انعقاد قرارداد ناوگان هوایی منوط به اجازه امریکاست؛ اگر امریکایی‌ها مخالفت کنند، چه خواهید کرد؟ در پاسخ جواب می‌دادند: «چون این اقدام با روح برجام مخالف است، هرگز اتفاق نخواهد افتاد.»

 

خسروی در ادامه گفت: این روح و جسم برجام از تعاریفی است که حضرات تیم مذاکره‌کننده گذاشتند، امروز شاهد آن هستیم که کنگره آمریکا مصوبه جدیدی  در خصوص منع فروش شرکت بوئینگ تصویب کرده است.

 

نماینده سابق مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی همچنین با انتقاد  از برخورد دو گانه مسئولان و نمایندگان در قضیه برجام گفت: برخی از مسئولین که تا دیروز مدافع سرسخت تصویب برجام بودند، امروز نمی‌توانند از آن دفاع کرده و از آن ایراد می‌گیرند.

 

خسروی با اشاره به تلاش‌های هیأت رئیسه‌ی مجلس برای تصویب سریع برجام در مجلس گفت: لاریجانی رسماً برجام را "سزارین" کرد.

 

وی در مورد ولایتی نیز بیان داشت: ایشان که تا دیروز مدافع سینه‌چاک برجام بود، اما در حال حاضر ناگزیر از این اعتراف است که متن برجام در بساری از موارد رعایت نشده است.

 

خسروی در پایان با تأکید بر اینکه غربی‌ها بارها اجازه پرواز و سوخت‌گیری را به هواپیمای وزیر امور خارجه ندادند، خاطر نشان کرد: کینه و عداوت غربی‌ها تمامی ندارد.