یک شوک دیگر به سیستم بانکی!/آقازاده‌ یک‌شبه مدیرکل شد

پس از افشای موضوع فیش‌های حقوقی چند صد میلیونی که نمونه ای از مفاسد اقتصادی در بدنه برخی مدیران است، با خبر شدیم، یک اقدام غیرقانونی دیگر این بار در بانک مرکزی رخ داده و یکی از اقوام نزدیک یک عضو ارشد تیم مذاکرات هسته ای به صورت غیرقانونی در استخدام بانک مرکزی درآمده و بدون طی مراحل قانونی و بدون اخذ شرایط و صلاحیت های لازم یکباره سمت مهم مدیرکلی در بانک مرکزی گرفته است.

وی که متولد سال 57 و دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته اقتصاد است، هیچ سابقه استخدامی پیش از این نداشته و تنها در یک وزارتخانه یک سال به عنوان کارشناس فعالیت داشته است.

بر اساس اخبار دریافتی، وی نه شرایط سنی استخدام در بانک مرکزی را داشته و نه براساس تلاش شخصی خود توانسته از سد انواع آزمونهای ورودی کتبی و شفاهی و گزینشی بانک مرکزی بگذرد.

استخدام فردی در این سن بدون هیچ سابقه استخدامی در ارگان مهمی به نام بانک مرکزی که شرایط استخدامی آن خیلی سخت هست، و نشستن وی بر صندلی مدیرکلی بانک مرکزی بدون هیچ سابقه مدیریتی و اجرایی بالا جای سوال دارد.

لازم به ذکر است، وی از زمان انتصابش در اکثر سفرهای خارجی و جلسات حساس و مهم رییس کل بانک مرکزی دوش به دوش وی حضور دارد.

هر چند ممکن است، رییس کل بانک مرکزی اختیار قانونی و مقرراتی چنین انتصابی را داشته باشد – هر چند آن هم قابل بحث است – ولی استخدام یکباره یکی از اقوام نزدیک عضو تیم مذاکرات هسته ای در حالی که صدها جوان تحصیلکرده نخبه دیگر می توانستند در این صندلی بنشینند، سئوالات و ابهاماتی را ایجاد کرده است.