ولایتی: کار منافقین مزدوری برای بیگانگان است

علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران با اشاره به تجمع تعدادی از منافقین در پاریس، اظهار کرد: اینها گروهی ورشکسته به لحاظ سیاسی و خائن به ملت ایران هستند که از زمان پیدایش آنها تاکنون، جز خیانت به این کشور کاری نکرده‌اند.

وی افزود: یکی از نقاط مشخص خیانت منافقین این بود که پس از قبول آتش‌بس بین ایران و عراق در سال 1367، با کمک نیروهای عراقی به ایران حمله و تعداد زیادی از هموطنان ما را زخمی کردند یا به شهادت رساندند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، خاطر نشان کرد: منافقین زمانی که در عراق حضور داشتند، در خدمت صدام‌ حسین جنایتکارِ حاکم عراق بودند و اکنون نیز در خدمت استعمارگرانی مانند امریکاییها و یا معارضان سوری که با ایران سابقه عداوت دارند، هستند.

ولایتی بیان کرد: منافقین با تجمع در پاریس، بنای سخنان بی‌پایه و دشمنیهای شیطانی و لاف در غربت زدن را سر دادند؛  آنها جرأت ندارند به ایران بیایند، امنیت ایران آنچنان قویست و مردم ایران نیز به اندازه‌ای متحد هستند که نسبت به این خائنان تنفر دارند که حتی جرأت ندارند سخنانشان را در بین مردم ایران بیان کنند.

وی افزود: منافقین در کشورهایی که سابقه رابطه سوء با ایران دارند، مزدوری می‌کنند و کشورهای خارجی نیز به این پناهندگانی که کارشان مزدوری است، آب و نان می‌دهند تا علیه ایران دشمنی کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصریح کرد: منافقیان نه سخنانشان و نه خودشان ارزشی دارند و نه می‌توانند علیه ایران دشمنی کنند و نه در میان ملت ایران جایی دارند؛ کار منافقین مزدوری برای بیگانگان است که نیازی به توضیح بیشتر نیست.

ولایتی همچنین در بخش دیگری از سخنانش به اظهارات ترکی‌‌الفیصل اشاره کرد و گفت: این فرد کسی است که در حکومت فعلی آل‌سعود هم جایگاهی ندارد، او آدمی است که در گذشته مسئولیت کارهای ضد امنیتی در منطقه را برعهده داشته و هم‌اکنون نیز محلی از اعراب در کشور خودش ندارد.

وی افزود: ترکی‌الفیصل قصد داشته با این کار نام خودش را مجددا بر سر زبانها بیندازد، در حالیکه این آدم علیه ایران یاوه می‌بافت، در حالیکه در کشور و حکومت سعودی جایی ندارد، او حتی در بین ملت خودش نیز ارزشی ندارد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تأثیرات برجام و نقض برخی مفاد آن از سوی کشورهای 1+5، اظهار کرد: ایران براساس مصالح ملی خود و در گفت‌وگوهای هسته‌ای که از سالها پیش و از اوایل دهه 80 آغاز شده بود، مذاکرات خود را ادامه داد تا اینکه به نتایجی رسید، ایران تعهد کرد و به آن تعهد نیز عمل کرد، اما طرفهای مقابل، آنطور که باید، به تعهداتشان عمل نکردند.

ولایتی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر سر عهد خودش در برجام ایستاده و از سوی دیگر نیز از حقوق خود دفاع می‌کند و در مقابل عهدشکنیهای آنها نیز می‌ایستد.

وی اضافه کرد: غربیها ما را آزموده‌اند، اگر آنها در عراق، بغداد، دمشق، حلب و فلوجه، از متحدان ایران شکست خوردند و ایران نیز در منطقه به عنوان قدرت اول همچنان رو به پیشرفت است، به عنوان انتقام‌گیری در جاهایی که بتوانند نقض عهد می‌کنند، اما این کشور و این نظام نشان داده است که از حقوق خود نمی‌گذرد و تا استیفای حقوقش ایستادگی می‌کند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصریح کرد: ما انتظار داریم که اگر به تعهدات هسته‌ای خود عمل می‌کنیم، 1+5 نیز در اجرای برجام به تعهداتش در رفع تحریمها عمل کند، نه اینکه با عناوین مختلف تحریمها را ادامه دهد و یا از یک سو به مناسبتی، تحریمی را بردارد و بلافاصله همان تحریم و یا مشابه آن را به بهانه‌ای برقرار کند.