فتوای آخوند فاسد برای حجاب زنان ایرانی

این فتوا با مواضع گیری های مختلفی در زمینه حجاب مواج شد برخی آن را نشانه پویایی فقه شیعع دانستند و برخی دیگر آن را با قرار دادن در مقابل حکم دیگر مراجع سعی نمودند که این مرجع را در مقابل مراجع دیگر قرار دهند.

مسیح علی نژاد روزنامه نگار فراری و مدیر کمپین آزادی های یواشکی هم در حمله ای به این مرجع عالی قدر جهان تشیع آن را ظلمی دیگر به خود و امثال خود که منکر حجاب هستند دانست.

در این بین برخی از روحانی نما ها که سال هاست در آمریکا زندگی می کنند و خود را مرجع تقلید می دانند نتوانستند در این باب که خود را صاحب نظر می دانند سکوت اختیار کنند و بلافاصله شروع به فتوا پراکنی نمودند.

محسن کدیور از ایدوئولوگ های غرب گرا که تا چند سال پیش در ایران زندگی می کرد و در بهبوهه فتنه ۸۸ از آن طرف آبها شورش های خیابانی را مدیریت می کرد و خود را همواره به آرمان های پلید فتنه وفادار می داند در این زمینه اظهار فضل کرده و در فتواگونه در خصوص حجاب گفته:”مو، سر و گردن زن زینت ظاهر است، و پوشاندن آن در صورتی لازم است که در منطقه ای تلازم با نجابت و عفاف داشته باشد. تازه این هم حکم ثانوی است، والا به حکم اولی پوشاندن آن واجب نیست. در حالی که زینت باطن پوشاندنش واجب است و ربطی به عرف ندارد. به عبارت دیگر پوشش موی سر زن بیش از آن که شرعی باشد، برخاسته از فرهنگ محلی و شرائط اقلیمی و زمانی خاص است.”

وی در این حکم به توجه به این که صورت زنان از مو و گردن آنها زیباتر است و از آن جایی که صورت زنان جزء زینت ظاهر محسوب می شود و در احکام اسلامی پوشاندن آن واجب نیست نتیجه گرفته که پس پوشاندن مو گردن زنان هم واجب نیست و زنان مختار هستند که این زیبایی های خود را به دیگران نشان دهند!!!

این روحانی نما نیز در اشکالی به حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اینکه حکم اخیر وی تایید نمود ولی آن را از پایه دچار اشکال دانست.البته لازم به گفتن است که این حکم آیت الله مکارم در روز های اخیر گمانه زنی هایی را پدید آورده بود از طرف دفتر ایشان پاسخ داده شد و گفته شد که این حکم به سال ها پیش باز می گردد منافاتی با احکام گذشته ایشان در خصوص حجاب  ندارد.

در دین مبین اسلام و بر اساس فتوای همه مراجع تقلید شیعه و سنی حدود حجاب این گونه است که واجب است تمام بدن زن به جز قرص صورت و دست ها تا مچ از نامحرم پوشیده شود و لباس مذکور اگر مقدار واجب را بپوشاند، مانع ندارد ولی پوشیدن چادر بهتر است و از لباس هایی که توجه نامحرم را جلب کند، باید اجتناب شود.

البته در سال های اخیر در راستای دین زدایی از جوامع اسلامی پروزه های بسیار زیادی با پیچیدگی های فراوان در این جوامع اجرایی شده است که یک نمونه از آن حیا زدایی از زنان این جوامع است یک نمونه از این پروژه طرح کمپین آزادی های یواشکی است که چند سالیست با تلاش یک خبرنگار فراری از میهن در آمریکا و اروپا پی گیری می شود.

نظام سلطه در راستای مبارزه با اسلام ناب محمدی همواره افرادی از این دست همیشه در آستین خود دارند که در مواقع لزوم از آنان برای مقاصد خاص خود بهره برداری می کنند از جمله محسن کدیور که همیشه در مواقع لزوم به کمک این پروژه های دشمن شاد کن می آید.

وی چندی قبل در پی قتل عام در یک باشگاه هم جنس بازان در آمریکا در فتوایی مضحک گفته بود اسلام هم جنس بازی در ملاء عام را گناه می داند والا هرکس در خفا می تواند رابطه جنسی با هم جنس خود داشته باشد بدون این که گناهی مرتکب شده باشد.