افكار -حميد رسايي نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي طي مطلبي در تارنماي شخصي خود، متن کامل جواب خود به سوالات مخاطبان يک سايت خبري را منتشر کرده است که در بخشي از اين مطلب به نکات جالب توجهي در خصوص دانشگاه آزاد و حواشي مربوط به آن اشاره شده است.
وی در پاسخ به این سوال که " چرا باید حدود ۱۴۰نماینده مجلس از طرح نامشروع وقف دانشگاه آزاد حمایت کنند و چرا در موضوع دانشگاه آزاد دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی را یاری نمی‌کنید؟ " اظهار داشت علت حمایت حدود ۱۴۰ نماینده مجلس از طرح وقف دانشگاه آزاد دلایل مختلفی دارد. برخی بی‌توجهی می‌کنند و پشت قضایا را نمی‌بینند و پیگیری نمی‌کنند، چون همانطور که می‌دانید در متن طرح اسمی از وقف دانشگاه آزاد نیست ولی نتیجه آن همین موضوع است. برخی از نمایندگان وامدار دانشگاه آزاد هستند به دلیل خدماتی که این دانشگاه به خود آنها یا خانواده‌شان داشته، برخی هم به صورت کارشناسی معتقد به این تصمیم هستند که البته تعداد آنها کم است.
نماینده مردم تهران همچنین در پاسخ به این سوالی در خصوص دلایل تمدید حکم ریاست " علی بدرقه " در دانشگاه آزاد واحد اسلامشهر گفت: «آقای بدرقه علی‌رغم مشکلاتی که دارد به دلیل خدماتی که به آقای جاسبی کرده و نه به دانشگاه آزاد، همواره مورد حمایت و توجه دست‌اندرکاران دانشگاه قرار می‌گیرد و طبعا تذکر و نظر ما در حیطه دانشگاه آزاد تاثیری ندارد.»
رسایی در ادامه در پاسخ به این سوال که " قرار بود اسناد محرمانه‌ای که از دانشگاه آزاد پیدا شده بود را به مردم نشان دهید، قضیه به کجا کشید؟ "، تصریح کرد وزارت اطلاعات نمایشگاهی از این اسناد ترتیب داد و برخی از مسئولان نیز از آن بازدید کرده‌اند اما این که چرا تا به حال این نمایشگاه عمومی نشده به مسئولان برگزارکننده برمی‌گردد.
وي در همين زمينه گفت: انتشار عمومي آن اسناد قابل توجه عموم خواهد بود از جمله محتواي يکي از نوارهاي جلسه هيات امنا و همچنين اسناد مالي که در آن مشخص ميشود يکي از متهمان فراري با اموال دانشگاه آزاد هزينه آرايشگاه همسر خود را هم ميپرداخته!!!